DarkInNight
Trådstartare
Har en soppa med lax och saffran hemma på kokning. Ska bli intressant att se om det blir gott
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh mums!Hmm.
Men nu har jag ju redan önskat mig en pastamaskin i julklapp?..
När är black friday egentligen?
Det här receptet ser ganska gott ut...
Rapportera gärna Hur fisken blevHar en soppa med lax och saffran hemma på kokning. Ska bli intressant att se om det blir gott
Det korta svaret är att hela grytan med soppa tog slut!Rapportera gärna Hur fisken blev
De drar väldigt lite jämfört med "vanlig" matlagning.Hur mycket ström drar de egentligen? Det är ju många timmar de står och puttrar.
Märker ni någon skillnad på elförbrukningen? Jag antar att spis/ugn drar mer per timme liksom, men går kortare tid.
De drar väldigt lite jämfört med "vanlig" matlagning.
Har inte märkt något på elförbrukningenHur mycket ström drar de egentligen? Det är ju många timmar de står och puttrar.
Märker ni någon skillnad på elförbrukningen? Jag antar att spis/ugn drar mer per timme liksom, men går kortare tid.
Du kan inte förvara den någon annanstans än köket då? På hatthyllan eller i garderoben, kanske ? Min tar faktiskt inte särskilt stor plats alls!Åh jag vill också ha en! Men vårt kök är så litet och vi har inte bänkplats eller förvaring för fler köksmaskiner Det är dock bestämt att det är ett av det första vi köper när vi flyttar till större hus! Orka vänta bara... Får sitta här och bli avis över allas goda mat som tillagas och samla recept under tiden.
Vi har inte ens en meter bänkplats (totalt! Har jättelitet kök ) och vår får plats tillsammans med kaffebryggaren om man ställer kokaren bakom bryggarenÅh jag vill också ha en! Men vårt kök är så litet och vi har inte bänkplats eller förvaring för fler köksmaskiner Det är dock bestämt att det är ett av det första vi köper när vi flyttar till större hus! Orka vänta bara... Får sitta här och bli avis över allas goda mat som tillagas och samla recept under tiden.
Vi har inte ens en meter bänkplats (totalt! Har jättelitet kök ) och vår får plats tillsammans med kaffebryggaren om man ställer kokaren bakom bryggaren
Är ju bästa grejen i köket!
Det är väl elförbrukningen då men ja, jag har också haft grytor i ugnen på det viset och visst är det praktiskt. Men jag hatar att diska dessa grytor (gjutjärn)Det finns uppenbara fördelar med slowcookers (timerfunktioner) men det är ju inte så att man inte kan göra det i vanlig ugn med lergryta eller gjutjärnsgryta.
Förbereda kvällen innan, in med gryta i ugnen på 80,90,100,110 grader beroende på hur länge den är tänkt att stå och vad det är. 1-2 h avvikelse är inget problem, blir inte torrt ändå på så få grader och bra kärl.
Gör så ganska ofta för att ha god mat färdig att servera vid hemkomst från jobbet.
Det är väl elförbrukningen då men ja, jag har också haft grytor i ugnen på det viset och visst är det praktiskt. Men jag hatar att diska dessa grytor (gjutjärn)