Sloowfeedingnät i hagen till en häst i grushage, hur många kilo mellan kl x&x?

Vogue

Trådstartare
Jag har ett sloowfeedingnät i boxen till min donna och det fungerar superbra! :love: Hon står inne mellan 15:00-ca 09:00 (jag rider och tar ut henne ur boxen 1-2 h under dessa timmar dock) och under dessa timmar räcker 15kg utmärkt! :love:

Så mellan 09:00-15:00 är hon i hagen, tyvärr en liten grushage ensam! (Hästar nästan runt om dock)

Jag ska hänga upp ett nät, "mininätet" mellan två stolp och fodra även så i hagen! Hur många kg tror ni att jag behöver lägga in? Vill helst att det tar slut så att jag kan fylla på fräscht varje dag, men vill ej heller slänga!

I dagsläget får dom endast 1 kg runt 12 (kan ej påverkar med mer kg tyvärr) och jag funderar på 5kg! Då blir det ca 1kg i timmen, borde fungera bra! :)

Andra tankar?

Sv: Sloowfeedingnät i hagen till en häst i grushage, hur många kilo mellan kl x&x?

Du kan ju testa antingen att lägga i "mycket" och på kvällen stoppar du bara i överblivet i nattnätet och minskar till nästa dag i dagnätet tills du hittat vad som funkar. Eller så lägger du i typ 2-3 kg och ökar allt eftersom om du hellre vill att allt äts upp direkt. Det blir ju ändå inte många timmar utan mat (och det är ju dessutom bara tillfälligt några dagar tills du hittat rätt giva) eftersom hon inte är ute så länge :)

Tänk dock på att hon kanske äter mer kalla dagar eller dagar med dåligt väder! I boxen är det ju mer "konstanta" förhållanden så då kanske hon äter mer "lika mycket varje natt".

Sv: Sloowfeedingnät i hagen till en häst i grushage, hur många kilo mellan kl x&x?

Förstår hur du tänker, men hon äter ganska precist 15 kg inne, så frågan är bara om 5kg i hagen blir lagom eller om hon borde få mer där också! :)

Jag hade kört en provdag. Fyllt upp nätet med kanske 10 kg och sedan vägt det för att se hur mycket hon ätit under dagen.

Då vet du ungefär hur mycket hon vill äta ute. :)

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 732
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Jag har precis köpt ny häst som går i en flock med ca 20 andra hästar i en gigantisk hage (ca 10 hektar). Problemet är att jag inte kan...
2
Svar
22
· Visningar
3 044
Hästvård Hej! Jag skulle behöva bolla lite. Det är så här att jag har en 15 årig halvblodskorsning som för flera år sen drabbades av fång. Vi...
Svar
19
· Visningar
3 736
Senast: Efwa
·
Hästvård Hästskrället dricker alldeles för dåligt, speciellt nu sedan det blev kallt :nailbiting: Tar bort is och fyller på med varmvatten ute 2...
2
Svar
38
· Visningar
3 786
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar