AgentCarter

Trådstartare
Dvärgschnauzern är ovanligt slö, vill bara ligga och sova är inte på alls direkt när jag ska gå ut.
Annars hyfsat normal, dricker och äter. Bra slemhinnor, men kall om nos och öron.
Började igår vad jag vet men innan var vi hos mina föräldrar och där är han mest med min mamma så kan inte säga så mycket men han var väldigt lugn på julafton.

Igår kväll när jag kom hem från jobbet var han helt som vanligt igen, möte mig vid dörren och var på när jag satt i soffan så vet inte vad jag ska tänka eller tro.

Min Aysu var ovanligt slö förra helgen, kändes som om hon hade kunnat sova dygnet runt då. Hon nös också en del, framförallt tidigt på morgonen kom det någon rejäl nysattack. Det tog 2-3 dagar, jag lät henne ta det lugnt och gav henne lite extra blod i maten för att hon skulle få i sig lite mer nyttigheter, sedan blev hon piggare och piggare och slutade snabbt att nysa också. Misstänker att hon åkte på någon lätt variant av kennelhosta/förkylning när vi var på utställning helgen innan det. Det tar ju ofta ett litet tag innan något märks på hunden.

Om han är normal och som vanligt nu är det ju inget att bry sig om kan jag tycka. Men blir han sämre igen - börja med en tempkoll och om den är normal kanske boka en tid till veterinär i nästa vecka.
Om han bara blir sämre, har feber, slutar äta eller andra symtom tillkommer kanske du får åka in akut istället.

Min Aysu var ovanligt slö förra helgen, kändes som om hon hade kunnat sova dygnet runt då. Hon nös också en del, framförallt tidigt på morgonen kom det någon rejäl nysattack. Det tog 2-3 dagar, jag lät henne ta det lugnt och gav henne lite extra blod i maten för att hon skulle få i sig lite mer nyttigheter, sedan blev hon piggare och piggare och slutade snabbt att nysa också. Misstänker att hon åkte på någon lätt variant av kennelhosta/förkylning när vi var på utställning helgen innan det. Det tar ju ofta ett litet tag innan något märks på hunden.
Jo så är det. Blir nästan mer orolig bara för att han verkligen inte ger något sjukdomstecken förutom slö. Tänkte ge honom några dagar till och se hur det blir. Är ledig idag helgen och blir att stanna hemma med honom.

Fem år, har porsait så tänderna är dåliga. Ska in på rensning nu snart är tänkt. Men har försökt kolla efter infektioner eftersom jag vet att de är dåliga

Bra att du kollar upp det. Vår dvärgschnauzer har haft omfattande problem med infektioner.

Det förklarar inte varför din hund var låg och nu är pigg igen men min erfarenhet är att vår hund hade bättre och sämre dagar.

Han "beklagade" sig inte utan har hållit modet uppe.

Men nu med facit i hand så skulle vi tagit tandsten varje år och följt upp tänderna mycket mer.

Min ena hane låg också o sov mest hela dan en dag i förra veckan. När vi gick rastrundan på kvällen så satte han sig ner och satt kvar o tittade på mig. Vi vände fast vi inte gått halva rundan, innan vi kom hem hade han satt sig ner likadant 3-4 ggr till och så gick han långsamt o han brukar vara först av alla. Vi skulle ändå till vetten dan efter med de andra två, så då fick han också en koll. Jag gissade att han hade ont i ryggen. Men vetten kände igenom, töjde och bände. Han visade ingenting. Så det blev blodprov och feberkoll. Han hade 39,4 och ett lätt förhöjt levervärde. Tyder på infektion/inflammation nånstans i kroppen så han fick antibiotika o så ska det blodprovet tas om 7/1.

Jag kommer i fortsättningen att vara helt panikslagen ifall min framtida hund beter sig så. Minsta tecken på cirkulationsstörning och jag åker in. Trots att jag är väl medveten om att det finns en miljon helt ofarliga saker som ger samma symtom (kalla tassar, öron, trötthet, hosta/nysning)

Liknande trådar

Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 757
Senast: Tualma
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 707
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 082
Hundhälsa Hej! Då ni varit så hjälpsamma tidigare så provar jag att göra ett till inlägg. Min hund är nu 1 år och 1 månad gammal. Han är en kul...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 394
Senast: Johdan96
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar