Slickande kanin?

M

Moej

Våran lilla dvärgvädur är alldeles tokig i att slicka på mig. Det verkar nästan som att den tvättar mig. Och det gör den jätteofta och länge :D Men varför?

Sv: Slickande kanin?

den kan ha salt brist..det hade min kompis kanin och den slickade henne jätte mkt ända tills den fick saltsten

Kaniner ska inte ha saltsten då kande få urinsten,men låt den slicka, det är ju salt i ok mängd. Det är både och. Både omsorg och salt är gott.

Du kanske smakar gott:rofl: eller så tkr h*n om dig :D Mina kaniner brukar typ gnaga å slicka på mina fingrar :eek: :rofl:

saltbrist, törstig eller bara att den vill tacka dig för att du klappar den:p

Jag får väl hoppas att det är för att hon gillar mig då :D
Saltbrist tror jag inte hon har, hon har saltsten. Och förhoppningsvis är hon inte törstig heller, hon springer lös i köket från morron till kväll och springer med jämna mellanrum till buren och dricker :)

Haha det är en helskön kanin det där, ibland verkar hon tro att hon är hund. Och igår råkade jag somna på köksgolvet, jag blev väckt av att någon stod på min mage och tokslickade mig i hela ansiktet :rofl:

haha gud vad gulligt, min kaninhane, som annars brukar nafsa på mina fingar för att han får för "lite" mat, brukar också slicka på mig : P typ på armen när man sitter i soffan, så hoppar han upp o börjar slicka ;)

(OBS! Han får inte lite, mat, fyller på varje dag : ))

Min kanin slickas också. Och lägger jag mig på golvet så kastar han sig upp på min rygg och skuttar runt och slickar på mig där. Min egen lilla hemmamassör (lite för lätt bara) ;)

När kaniner är sociala med varandra putsar de varandra ;) Min gamle skrutt som inte lever längre slickade alltid tillbaka när jag klappade honom... alltid

saknar det oerhört eftersom ingen av mina andra kaniner har gjort det.... jo min lilla dvärgvädurshona men hon tuggade på en istället :angel:

Min kanin brukade också pussas.
När han satt i knät så skulle man klappa honom på huvudet och "dra" honom i öronen. Om man slutade så började han slicka på händerna och sen puffa med nosen, ungefär som om han sa "hörru, fortsätt klappa!".

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 958
Senast: fixi
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 462
Senast: tanten
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 980
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 303

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka