Slemsäcksinflammation & ögoninflammation

B

**BORTTAGEN**

Slemsäcksinflammation & ögoninflammation

Jag misstänker att min ena häst har en slemsäcksinflammation i hasspetsen... Hur ska jag få den att läka ut??? En annan har en ögoninflammation, vet inte om den uppkommit av yttre påverkan, främmande föremål i ögat eller bakterier? Hur kan jag kanske bota denna? Skölja med koksaltlösning? Salvor? I såfall vilka? Tipsa mig! Tack på förhand...

Re: Slemsäcksinflammation & ögoninflammation

börja med att prova skölja ögat ett par ggr/dag med koksaltlösning. Finns bra små "flaskor" med koksaltlösning på Apoteket, som är lätt att skölja ögonen med.

Jag hade slemsäcksinflammation i min armbåge för något år sen. Då fick jag ultraljud av min naprapat, och det gick över efter en behandling! :eek:

Liknande trådar

Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 677
Senast: skuggi
·
Äldre Sjukvården ska det förstås stå. Känner mig både förbannad och besviken. Nästan uppgiven. (men inte riktigt. Då skulle jag ju inte vara...
24 25 26
Svar
515
· Visningar
40 909
Senast: Korven
·
Hästvård Blir så trött! Min ponny har hela livet haft problem med att hennes ögon svullnar och, hon kliar sig och får sår på hornhinnan på...
Svar
6
· Visningar
3 544
Senast: TantEster
·
Hästvård Greppar lite halmstrån för min fina treåring som har ett urkalkat kotsenben pga trauma. Är det någon här som behandlat urkalkat...
Svar
10
· Visningar
5 241
Senast: Warrick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka