Slempropp? infektion?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Lisis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 3 748

Lisis

Trådstartare
När jag kom hem från jobbet idag så stod mitt sto, dräktig på dag 307, med rödgula flytningar.
Har pratat med vet som trodde att det antingen är slemproppen alt en infektion, nu sitter jag och väntar på att vet ska ring igen och tankarna snurrar:(
Om det är slemproppen så hur tidigt innan kan den "gå" fölis får ju inte komma än!
undersökning väntar, med ev antibiotikabeh och odling. Hur vanligt är det med infektioner? prognos?
Damen har ingen feber, ser pigg ut men står och väger lite fram och tillbaka.

tacksam för synpunkter, tips och ideer :)

Sv: Slempropp? infektion?

Min vet sa en gång i tiden att jag skulle inte vara rädd om slemproppen gick ,för den kunde gå ett par veckor innan beräknad fölning .

Dock har den hos mina ston gått något/några dyngn innan de fölat .

Mia

Sv: Slempropp? infektion?

tack för svar :)
Vet tyckte att vi skulle avvakta med undersökning då det inte kommer ngn flytning nu, han antog at det var slemproppen och så hoppas jag att hon går några veckor till :crazy:
Jag skulle höra av mig igen om det kommer mer eller om hon får feber.
Jag är så nervös, kommer nog inte utsätta mig för den här oron igen....

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 157
Senast: Habina
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
12 201
Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
41 511
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 969
Senast: Lyckan i Halland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka