Slåss med grannkatten

sten

Trådstartare
Hej! Vi bor på landet med en 4-årig kastrerad hankatt. Han har hela sitt liv fått vara ute och haft ett stort revir häromkring utan några rivaler. I somras skaffade grannen (som bor 500m bort) en vuxen kastrerad honkatt.
Problemet är att min katt vägrar acceptera att det nu finns en till katt inom hans revir. Han är hos dem och slåss med deras katt ofta. Han är skadad varje vecka. Deras katt klarar sig oftast utan skador men vid det senaste slagsmålet för två dagar sedan blev deras katt illa biten.

Vi har försökt lösa problemet på olika sätt, tex att ha katterna ute varannan dag. Men det funkar inte. Båda katterna är vana att vara ute och mår fruktansvärt dåligt av att vara instängda och river huset. Dessutom är min katt ofta borta ett par dagar när han får gå ut så då måste i så fall deras katt vara inne flera dagar i rad.

Vad kan vi göra för att få dem att sluta?
Eller är det bara att ge upp och låta dem slåss? Det känns som att någon av dem kommer bli riktigt illa skadad snart.

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 703
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Övr. Katt Jag har en kastrerad hankatt (huskatt, förmodligen med siames i sig) på 10år. Frisk och med mycket energi. Han har en kattkompis...
2
Svar
20
· Visningar
3 404
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 726
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar