polly p
Trådstartare
En liten undran..Hur mycket plockar och sorterar ni efter er respektive? Vi har levt ihop i 25 år eller mer så jag är liksom van vid hur vi har det uppdelat och oftast så bryr jag mig inte så mycket om hans oorganiserade "ordning". Jag lägger tex inte in hans tvätt.. Viker och bär men inte mer..
Det tråkiga är att det börjar störa mig mer och mer. Hans brist på organisationsförmåga. Den skapar stress och viss ångest hos mig.
Jag är så långt ifrån pedant man kan vara men som många andra så mår jag väl av struktur och att saker någorlunda ska ha sin plats. Vill ju ha det ganska fräcsht och ordningsamt medan han nog kan bo med stampat jordgolv med snusprillor till pynt och skruvar och muttrar ta mig fn överallt..
Hans garage ser ut som hemma hos "gubben Pettson" om ni känner till barnböckerna.
Vi är mitt uppe i en flytt och i morse när jag frågar när han ska sortera sina kläder mm Så säger han att han packar allt i sopsäckar och slänger med. Nu har jag burit ut allt och lägger i högar för överblick och genomgång. Det var 15 år sedan och lika många kilon så en hel del passar bättre till klädinsamling.
Stora I-lands problem not
..Men tyvärr eftersom jag mår bättre av mer struktur på saker än vad han verkar göra så blir det slitningar i förhållandet.
Jag vill planera och försöka göra saker i ganska god tid mm. Medan han gör i sista stund.
Jag vet att han är stressad också över allt som ska plockas med och iordning.
Jag ska fortsätta gå igenom 40 reklam T-shirts.
Han ska ju göra hage åt mig på nya stallet. Suck.
Men seriöst, ska jag bara lära mig stänga av? Tycker jue om honom också..
Han får ha d som han vill. Eller går det att lära gamla hundar sitta?
Låter säkert som världens hemskaste "fru" ..
Det tråkiga är att det börjar störa mig mer och mer. Hans brist på organisationsförmåga. Den skapar stress och viss ångest hos mig.
Jag är så långt ifrån pedant man kan vara men som många andra så mår jag väl av struktur och att saker någorlunda ska ha sin plats. Vill ju ha det ganska fräcsht och ordningsamt medan han nog kan bo med stampat jordgolv med snusprillor till pynt och skruvar och muttrar ta mig fn överallt..
Hans garage ser ut som hemma hos "gubben Pettson" om ni känner till barnböckerna.
Vi är mitt uppe i en flytt och i morse när jag frågar när han ska sortera sina kläder mm Så säger han att han packar allt i sopsäckar och slänger med. Nu har jag burit ut allt och lägger i högar för överblick och genomgång. Det var 15 år sedan och lika många kilon så en hel del passar bättre till klädinsamling.
Stora I-lands problem not
Jag vill planera och försöka göra saker i ganska god tid mm. Medan han gör i sista stund.
Jag vet att han är stressad också över allt som ska plockas med och iordning.
Jag ska fortsätta gå igenom 40 reklam T-shirts.
Han ska ju göra hage åt mig på nya stallet. Suck.
Men seriöst, ska jag bara lära mig stänga av? Tycker jue om honom också..
Han får ha d som han vill. Eller går det att lära gamla hundar sitta?
Låter säkert som världens hemskaste "fru" ..