G
Generalen
Sv: Slår sönder svansen!
Vilken ras som helst med hårda svansar kan väl ha sönder sin svans? Eller?
Vilken ras som helst med hårda svansar kan väl ha sönder sin svans? Eller?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu tycker jag att du hackar på mig!Vilken ras som helst med hårda svansar kan väl ha sönder sin svans? Eller?
Eeh... va? Det var en enkel fråga? Varför skulle jag hacka på dig för det?
Men varför tror du alltid att diskussionerna övergår till något personligt? Postar man något på Buke får man väl ändå räkna med följdfrågor, varför skulle jag hacka på dig och inte vilja låta dig tycka vad du ville för att jag frågade om vilken ras som helst med hård svans kunde ha sönder den?
Jesus. Jag har väl ändå inte skrivit någonting alls som lutar mot att jag hackar på dig?
Sluta med det då . Jag blev inte defensiv, snarare förvånad eftersom tanken aldrig slagit mig själv att detta vore något att fundera på i aveln. Jag har aldrig fått uppfattning om att det skulle vara ett så stort problem.
Jag menade att du skulle sluta ta saker så personligt . Hursomhelst, jag är helt med på hur du menar! En fråga som dyker upp i mitt huvud är dock hur långt avelsarbete egentligen ska gå? Från MH och korning till tjockleken på svansen? Jag kan nog lugnt säga att majoriteten av raser har "viktigare" saker att jobba på, men drar man det till sin spets så visst.
Fast varför hojtar alla om kupering INNAN ägaren i detta fall ens försökt hålla svansen lindad under en period?!?!
Jag känner otaliga hundar - boxer, dobber och div stövare - som haft perioder i livet, oftast då de varit unga, då de slagit sönder svansarna. Detta har dock upphört efter en tid och hunden har kunnat leva resten av livet med lång svans!!
Jag vill inte tro att det är så i detta fall, men vissa ägare till raser som har kupering som "gammal standard" börjar fort hojta om stympning istället för att försöka åtgärda problemet under en tid och se om det kan bli bättre!
/Swat
Jakthundar som skadar sig kan väl inte heller vara lämpligt?
Så om hunden skadar sig under jakten är den inte lämplig som avelshund
Intressant!