Slappt på andra sidan sundet...

Ainon

Trådstartare
Nu ska jag inte klaga på landet, men danmark måste ha världens slappaste hundhållning. Det står "Hund i snor" överallt men har folk det, nej. Nåja det har ju inte jag heller :angel: men man har ju i alla fall vett att kalla in sin hund när det närmar sig någon annan hund/människa, har andra det, nej :mad:
Skulle ex träna lydnad på en gräsplätt idag och 4 gånger under 20 minuter kom det framspringande andra hundar till oss. Nej det var inte aggressiva men det förstör endel när det kommer en skällande svansviftande sak i varierande storlek och hoppar runt och över ens egen hund :grin:

Nåja var tvungen att klaga lite ändå, men jag blir less. Såhär har jag aldrig varit med om i Sverige.
Får nog ta och träna med hunden mitt i natten eller nåt...

Sv: Slappt på andra sidan sundet...

I en annan tråd var det någon som tyckte ex Danskar hade bra koll på sina hundar överlag, ingen som bråkade gjorde utfall om någon hund kom fram och det gick att hälsa på alla.

Minns inte riktigt vad som skrevs dock..

Senast ändrad:
Sv: Slappt på andra sidan sundet...

I en annan tråd var det någon som tyckte ex Danskar hade bra koll på sina hunar överlag, ingen som bråkade gjorde utfall om någon hund kom fram och det gick att hälsa på alla.

Minns inte riktigt vad som skrevs dock..

Vili tror jag det var om jag inte minns galet.

Har varit i Danmark flera gånger på hundträningar o tävlingar o aldrig sett bråk eller spänningar som man ser så ofta här. En mycket mer avslappnad stil med sina hundar än här i Sverige.

Liknande trådar

H
Övr. Hund Jag har gått med i några träningsgrupper nu med min tik. För mig är det en självklarhet att hon ska gå ok i kopplet från punkt A till...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 804
Senast: Hjalti
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Falsterbo horse show byter namn