Släppa in ranghög häst i hagen

pannis

Trådstartare
Vi har två ganska stora hagar som delvis gränsar till varandra, och så har vi två ganska lågrangade äldre hästar.
Snart ska vi släppa in en ranghög häst. Vilket är bäst att göra?

*Släppa in den nya till de två gamla direkt
*Låta dem gå i var sin hage några dagar, ska man släppa ihop alla tre sen eller ska man ta en i taget?

Det är bara ett staket som avgränsar hagarna från varandra, bör jag sätta upp ett till så det blir ett par meters mellanrum om de går i separata hagar?

(börjar bli nervös:o)

Sv: Släppa in ranghög häst i hagen

Vi brukar alltid låta hästarna stå inne i stallet över natten, så det får känna av varandras närvaro.. Då har det alltid gått bra:) Själv har jag ingen mer erfarenhet av detta då vi alltid gjort på det andra sättet..

Eller jo, jag har en ranghög häst på foder nu, då släppte jag ihop den med min ranglåga valack och inom några minuter åt de ur samma höhög:P
Men det är ju bara en händelse så något mer har jag inte erfarenhet av.

Lycka till hur du än gör!:)

Liknande trådar

Hästhantering Har ett väldigt ranghögt (men schysst) valack som ska släppas med en äldre valack som alltid vart högst i rang i tidigare hagar, hur...
Svar
8
· Visningar
1 085
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 366
Senast: Lutten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 191
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 580
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dagens nagellack!
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur