Släpp hunden lös i skogen bara!

Den tråden glömmer vi aldrig. Det var helt makalöst. Den handlade väl inte ens om den där fågeln från början utan det var nåt sidospår? Var det inte nåt med stakethöjd eller nåt från början?

Den i särklass mest rabbiate hundhataren / besserwissern / regelryttaren på Buke var helt i upplösningstillstånd.

Legendarisk!
Jag tror mig kunna gissa vem det var:D
Hade för länge sen en greyhound som tog en skata ( pippi hade nog inte läst på om olika raser) på vår inhägnade tomt men jag glömde anmäla.

Kollade hans hemsida, allt handlar om ledarskap. Bara så ni vet. Så ni som har rymmande hundar, det är inte bara det att hunden inte älskar er, ni är inte heller tillräckliga ledare:banghead:

Lövely... En tomte till jag hittills inte hört talas om. Varför är de ofta män och pysslar med jakthundar...?

Ja, han är ju inte precis i avsaknad av sällskap... :meh:

Men vänta, Härliga Hund - det var väl den som gjorde sig stort namn i sitt första nummer genom att lotta ut en valp... :banghead:
Dom följer sin "linje" hör jag - släpp alla hundar bara tjohoo :meh:

Jag tror mig kunna gissa vem det var:D
Hade för länge sen en greyhound som tog en skata ( pippi hade nog inte läst på om olika raser) på vår inhägnade tomt men jag glömde anmäla.

En av mina tog en skata förra veckan men de hjälptes åt att äta upp bevisen. Vet inte hur man gör då. De har kräkts typ varje dag,. Borde jag kanske tagit till vara på det och fått ihop en skata?

Härligt att mina 15 minuter i strålkastarljuset ska handla om en rottweiler och en vigg... :cautious:

Var inte så grumpig nu, mina består i att min hund (som uppenbarligen inte älskar mig och som ignorerar mitt veka ledarskap) på startsignal, drar som en avlöning från agilitybanan, framför ett kamerateam från nyhetsprogram och ger ett enda stort f you när han lyfter på benet och kissar på en buske :meh:

Dina är ju fett underhållande :rofl:

Kollade hans hemsida, allt handlar om ledarskap. Bara så ni vet. Så ni som har rymmande hundar, det är inte bara det att hunden inte älskar er, ni är inte heller tillräckliga ledare:banghead:

Lövely... En tomte till jag hittills inte hört talas om. Varför är de ofta män och pysslar med jakthundar...?

För att det är den sista bastionen för Riktiga Män. Nu när brukshundklubbarna tas över av fruntimmer som håller på med positiv förstärkning och annat tjafs.

Ska genast berätta för alla andra dobbisägare jag känner att våra hundar inte älskar oss, eftersom de gärna drar på vilt om de får chansen..
Nää, inte älskar min två dobbisar mig i så fall fast dom ligger typ i knäet på mig båda två nu, men inte fan kom fanskapen när jag kallade i morse när dom bara skulle från bilen och in, dessutom stack dom direkt efter frukost, så jag var rädd att nya hanen hade fått magssäcksomvridning först, då han hostade harklade och även ulkade någon gång när dom kom tillbaka. Men hade tur han hade tydligen bara tagit ut sig totalt när han försökt hänga med tiken som har dunderkondis och enormt med spring i benen konstant, numera även ett rejält sår, suck.
Så numera lever dom med restriktioner att dom får endast vara lösa tillsammans i inhägnat område eftersom dom tydligen kan få bomull i öronen i gemenskap, som tur är inga problem så länge det bara är en lös i alla fall.

/Camilla

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 274
Senast: fixi
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 970
Senast: Sesca
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 226
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Min 4,5 månader gammal fralla tik håller på med mkt resursförsvar mot andra djur. Finns det mat framme och andra hundar i närheten hemma...
Svar
7
· Visningar
1 363
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka