Släpp hunden lös i skogen bara!

I mitten på förra seklet hade vi en hund som sprang till skogs eftersom vi hade skogen bakom tomten. Där levde hon kanske rövare en stund och kom bara hem om vi skrek "Sockerbiiiit" några gånger. Hon hette inte så men hon visste vad ordet betydde. Säkert olagligt då men våra grannar Polisen sa inte ett knyst. Ingen annan heller. Idag skulle jag inte göra så :o

Jag provade det efter ett hot för många år sedan i en smått legendarisk tråd (vår rottweilertik hade tagit en fågel i vår kräftdamm och efter 16 sidors dividerande hotades jag med en anmälan för jaktbrott varpå jag tog de blodiga resterna av fågeln och åkte till den lokala polisstationen och försökte anmäla mig. De har också gjort händelsen legendarisk, och när de slutat skratta - hela stationen tillkallades för att åse de sorgliga kvarlevorna av fågeln - fick jag spontan åtalseftergift om jag lovade att ge fågeln en hederlig begravning).

(Jag fortsatte här mitt syndiga levene och la ut liket på en rävåtel)

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
Jag är ledsen men jag sitter på jobbet, skrattar helt hysteriskt så tårarna rinner så snart är antagligen du, din hund och fågelskrället, legendariska även hos en annan brottsbekämpande myndighet :D:p:D:rofl:

Mållös. Trodde först det var på skoj.
Vad kan man förvänta sig av hundvärldens motsvarighet till VeckoRevyn?
smiley35.gif

Han är inom flera kretsar ansedd som mycket kunnig och erfaren.......
I vilka kretsar då? Jag har aldrig hört talas om karln men ett spånhuvud verkar han vara... Visserligen har jag träffat på en del stolpskott med jakthundar men jag har bara tagit för givet att de inte hade gått på kurs alls... Nu inser jag att de kanske har gått för honom...
Fast om nu någon är så idiotiskt dum och följer hans råd på våra jaktmarker så fungerar en polisanmälan om hunden förföljer vilt eller stör vilt... Vi har polisanmält två idioter som släppte sina brukshundar efter rådjur, de ville visst bara leka lite... I en halvmeter snö... Polisen mottog gladeligen anmälan! :up:

@Snurrfian Han är väl hundredaktör på någon av dom större jakttidningarna har jag för mig, då borde ju någon anse att han kan någonting om hund. Brukar dessutom florera som "hundexpert" i Thomas Ekbergs filmer. Och jag har högt mycket om honom under min begränsade tid inom jakthundsvärlden. Men jag sällar mig till skaran som tar honom med en grävskopa salt.... :banghead:

Jag provade det efter ett hot för många år sedan i en smått legendarisk tråd (vår rottweilertik hade tagit en fågel i vår kräftdamm och efter 16 sidors dividerande hotades jag med en anmälan för jaktbrott varpå jag tog de blodiga resterna av fågeln och åkte till den lokala polisstationen och försökte anmäla mig. De har också gjort händelsen legendarisk, och när de slutat skratta - hela stationen tillkallades för att åse de sorgliga kvarlevorna av fågeln - fick jag spontan åtalseftergift om jag lovade att ge fågeln en hederlig begravning).

(Jag fortsatte här mitt syndiga levene och la ut liket på en rävåtel)

Den tråden glömmer vi aldrig. Det var helt makalöst. Den handlade väl inte ens om den där fågeln från början utan det var nåt sidospår? Var det inte nåt med stakethöjd eller nåt från början?

Den i särklass mest rabbiate hundhataren / besserwissern / regelryttaren på Buke var helt i upplösningstillstånd.

Legendarisk!

Den tråden glömmer vi aldrig. Det var helt makalöst. Den handlade väl inte ens om den där fågeln från början utan det var nåt sidospår? Var det inte nåt med stakethöjd eller nåt från början?

Den i särklass mest rabbiate hundhataren / besserwissern / regelryttaren på Buke var helt i upplösningstillstånd.

Legendarisk!

Åh, jag som inte var med på den tiden blir enormt nyfiken! Går den att gräva fram för omläsning månne? Minns någon titeln? :p

Från början undrade jag i lite anekdotisk form vad det kunde vara för pippi tiken lyckats plocka ner (det är inte helt vanligt att en rottweiler kniper en anka i flykt, ovan vattnet s a s).

Det visade sig KUNNA VARA en vigg, som är fridlyst och sedan barkade det iväg.

Jag ringde en jurist på Naturvårdsverket, som efter 10 minuter fortfarande var totalt frågande till hela historien. Hon undrade till slut om folk verkligen inte hade något annat för sig, och om de verkligen trodde att jag alt. tiken hade något uppsåt i detta. Tiken har varken förr eller senare plockat ner någon fågel, så jag måste säga att det var verkligen en engångsföreteelse.

Rådfrågade också en kompis vars man är biolog (är han väl?) och han tittade inte ens upp ur tidningen när han svarade "kvittar väl om det är hunden eller räven" enligt kompisen.

Senast ändrad:
@Snurrfian Han är väl hundredaktör på någon av dom större jakttidningarna har jag för mig, då borde ju någon anse att han kan någonting om hund. Brukar dessutom florera som "hundexpert" i Thomas Ekbergs filmer. Och jag har högt mycket om honom under min begränsade tid inom jakthundsvärlden. Men jag sällar mig till skaran som tar honom med en grävskopa salt.... :banghead:
Hm jag tror aldrig jag har sett några hundar i Thomas Ekbergs filmer, eller jo men inte så att de har pratat hundträning. Jag läser nästan bara svensk jakt och jakt och jägare och där har jag inte sett till honom... Men jag kan ha missat, absolut! :D Eller helt enkelt trott att det har varit ett skämt... ;)

Jodå... Han har egna hundar och utbildar jägare och jakthundar... :banghead:

...

Nä, det räckte inte: :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
Han är inom flera kretsar ansedd som mycket kunnig och erfaren.......

Kollade hans hemsida, allt handlar om ledarskap. Bara så ni vet. Så ni som har rymmande hundar, det är inte bara det att hunden inte älskar er, ni är inte heller tillräckliga ledare:banghead:

Lövely... En tomte till jag hittills inte hört talas om. Varför är de ofta män och pysslar med jakthundar...?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 274
Senast: fixi
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 970
Senast: Sesca
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 226
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Min 4,5 månader gammal fralla tik håller på med mkt resursförsvar mot andra djur. Finns det mat framme och andra hundar i närheten hemma...
Svar
7
· Visningar
1 363
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka