slapp hud o bristningar *VARNING*

Sv: slapp hud o bristningar *VARNING*

den där påsen som man inte blir av med är inte rolig.
när jag tränade som mest på gymmet vägde jag 45 kg men likt förbannat vad det en liten påse längst ner. Helt omöjligt att bli av med men inte tillräckligt för att lägga sig på op-bordet. Jag får gilla läget, nu väger jag lite mer men påsen stannar kvar.:D
 
Sv: slapp hud o bristningar *VARNING*

svar till cirkus också;

Ja, ni kan anan vad trött jag var på folk som sa saker som att "jobba på din självkänsla istället" och "var nöjd med att du fått två friska barn istället" och blaha blaha.

Ingen, som inte varit i samma situation själv, kan ens föreställa sig hur det känns att vara 24 år gammal (med fin mage sen tidigare) eller hur gammal som helst eg. men det är ju speciellt känsligt när man är ung, och se ut så där
sick0020.gif
. Inte kunna ha några vettiga kläder, jag gick runt i adidasbrallor typ. Köpte ett par byxor i strl 44 för att de skulle passa runt magen (har 38/40 annars) och det värsta; att alltid se gravid ut! Droppen var när man fick menande blickar av bekanta :mad: Att visa sig i tighta kläder eller i baddräkt/bikini var inte att tänka på!
Min sambo kommenterade att förra sommaren var den första på bra länge som jag faktiskt badade med honom och barnen :love:

Men som sagt; det är det bästa jag gjort och jag skulle inte tveka att göra det igen.
 
Sv: slapp hud o bristningar *VARNING*

Kroppen ändrar ju sig rejält efter en graviditet. Det tog ungefär 2 år för mig att få tillbaka kroppen (som inte är så mycket att hurra över;-)) efter min första graviditet. Efter andra graviditeten har det tagit ännu längre tid och helt återställd blir man ju aldrig. Det har väl lite med ålder att göra också nu när jag är över 30:-P

Jag har försökt tänka mig för med maten och gått mycket promenader samt gjort situps. Jag har även en spikmatta som jag ligger på och ibland ligger jag på mage på den för att få igång blodcirkulationen i huden. Jag vet inte om det hjälper, men det är skönt i alla fall;-)

En plastikoperation skulle jag kanske göra efter att jag har fått alla barn jag vill ha och sedan väntat minst två år efter sista barnet, om det inte är en jättepåse förstås.
 
Sv: slapp hud o bristningar *VARNING*

Jag tycker det är himla skillnad.

Din mage var uppenbart ett problem, inte bara ett kosmetiskt ingrepp.
Det är löjligt att prata om självkänsla -

Vid All plastik som är kosmetisk (förutom brännskador och sånt) tycker jag att det är på sin plats att ta tag i självkänslan. Att den skall sitta i ett par perfekta tuttar eller en platt mage finns inte i min bok.
 
Sv: slapp hud o bristningar *VARNING*

Nej precis, och magen blir ju allt annat än perfekt efter en bukplastik - man får ju dras med ett jäkla ärr som går från sida till sida och en konstgjord navel, en hel del bristningar är ju också kvar så gå med bar mage gör jag ju bara när jag ska ha bikini/baddräkt. Men det är snyggt med kläder på ;)
 
Sv: slapp hud o bristningar *VARNING*

tack alla ni underbara som svarat och framför allt du som visade före och efter bilder!!
Nu kan jag förstå vad du menade med att min magi inte är så hemsk.. Denna tråd var kanon för mitt självförtroende, i all välmening!!

Du som nämde spikmattan... Hur funkar den?? Hur ser den ut?? Gör det ont osv??
Som sagt lägg gärna ut bilder på hur ni ser ut så gör vi om denna till en före/efter tråd med PEPPNING till träning osv!!!

Tack på förhand _Skifting_
 
Sv: slapp hud o bristningar *VARNING*

tack alla ni underbara som svarat och framför allt du som visade före och efter bilder!!
Nu kan jag förstå vad du menade med att min magi inte är så hemsk.. Denna tråd var kanon för mitt självförtroende, i all välmening!!

Du som nämde spikmattan... Hur funkar den?? Hur ser den ut?? Gör det ont osv??
Som sagt lägg gärna ut bilder på hur ni ser ut så gör vi om denna till en före/efter tråd med PEPPNING till träning osv!!!

Tack på förhand _Skifting_


Hej!

Sök på Shakti spikmatta på google så hittar du massor info om den. Jag tycker mest att det är skönt att ligga på den även om det kan kännas lite precis när man lägger sig. Efter en stund är det underbart:-)
 
Sv: slapp hud o bristningar *VARNING*

Alltså, huden tar längre tid på sig att dra ihop sig än det tar att gå ner i vikt. Om du går ner de kilona du har kvar och sen lugnar dig lite så är jag övertygad om att magen kommer att bli fin igen. Bristningarna har du kvar, de går aldrig bort så det är bara att acceptera, men de kommer att blekna och inte synas så mycket.

Vi är många som har bristningar och eftersom det inte går att göra något åt är det inget att lägga krut på. Fokusera istället på din träning och att komma tillbaka i ursprungsvikten och sen ge huden på magen lite extra tid så kommer det att bli fint.

För sen är det ju så, att bli exakt som innan är ju lite optimistiskt, men man kan komma nära!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp