Slapp blygd?

Toya

Trådstartare
Vårt sto, dräktig i drygt 3 mån, är slapp runt slidan. Vad kan det bero på? Den är sluten, eller vad man ska säga, men verkar lite svullen, vidgad o slapp. :( Ska det vara så?

Sv: Slapp blygd?

Hur såg hon ut innan? Har hon ändrat sig mycket...
Är hon seminerad eller naturligt betäckt? Naturlig betäckning brukar göra att dom blir lite slappare
Gammal/ung? Ett gammalt sto är ju slappare

Låter inte som det skulle vara någe konstigt.
Dom kan bli lite annorlunda under dräktigheten. Precis som vi människor.
Om du är jätteorolig så tycker jag att du ska ta ut någon som kan göra ett ul och kolla så allt ser bra ut.

Lycka till!

Hon är naturligt betäckt, och är 15 år, men hon har inte varit så slapp tidigare, annars skulle jag inte reagerat. Jag har inte varit ute hos henne på några dagar, så jag kan inte säga hur länge det har varit så, tyvärr. Håller ögonen på henne nu iaf. Har redan planerat att ta ut någon som kan känna på henne lite senare, så att allt sitter där det ska. Men det är väl lite tidigt för att kunna känna fostret manuellt ännu?

Någon sa att hon kanske hade kastat, men än är det väl för tidigt för att fostret skulle kunna töja ut slidan?

I övrigt ser hon fräsch ut, förutom att hon som vanligt är låg vid pälssättning.

Jag gissar på att hon inte längre är dräktig, och istället brunstig.

Fast, hon har aldrig sett ut så under brunst förut :S och de andra stona tokbrunstar, o hon bryr sig öht inte.

jaja, ska hålla ett öga på henne som sagt. Känns inte som nåt akut iaf, har hon kastat har hon.

Förändrad tonus (spänst) i den regionen lär snarare bero på en hormonell påverkan än en "uttöjning". Naturlig betäckning eller ens kastning i tidigt skede orsakar inte att stoet blir slappt i vulva. Vilken festlig teori!

Även efter fölning (eller människofödsel, valpning, grisning) återgår naturligtvis dessa vävnader till normal spänst. Fniss!

Jag tror inte att du behöver oroa dig! Hormonpåverkan under dräktighet, lämna fröken ifred!

Liknande trådar

Hästvård skulle vilja höra era historier om sparkskador på bakbenen då min pålle blev sparkad på bakbenen och är tyvärr rädd för att han ska ha...
Svar
10
· Visningar
1 011
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
709
Senast: tara
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 310
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar