Slänga kattsand

I

I have a dream

Sopsortering. Kattsand. Vart sjutton gör man av det? Min vän föreslog komposten, men det tror jag inget på. Sådana "toa-lätt"-pellets vet jag kan komposteras, men sådant ratar våran katt. Så vart gör vi av sanden?
 
Sv: Slänga kattsand

Fråga entreprenören som har sophanteringen där du bor.
Ibland har de bra info på sina hemsidor.

På SRVs hemsida räknas det som brännbart avfall och slängs i vanliga soppåse eller på komposten
 
Sv: Slänga kattsand

Jag såg i någon infobroschyr från kommunen att kattsand skulle hanteras som miljöfarligt avfall tillsammans med t.ex. använda tandpetare.

Jag kan väl säga att jag inte bryr mig särskilt mycket om vad dessa tjänstemän hittar på. De verkar ju sakna all form av verklighetsförankring.

Så mitt tips är att du inte funderar så mycket över det utan bara kastar det med andra brännbara sopor. I värsta fall blir det väl lite extra sot att ta hand om i det lokala värmevärket.
 
Sv: Slänga kattsand

Hrm... Skulle vara intressant att få veta vad som är miljöfarligt med använda tandpetare?
 
Sv: Slänga kattsand

jag blev med katt häromdagen och jag lägger klumparna i en hundbajspåse och lägger där jag lägger hundskiten..dvs i en "papperskorg"
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
788
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 304
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej detta är inte våran katt utan vår grannes som det gäller just nu han är ofta på vår gård han söker efter trygghet tror vi då han...
Svar
2
· Visningar
651
Senast: annie_cool
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
29
· Visningar
1 921
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp