kolblakkur
Trådstartare
Hur mycket kan man få av slakteriet om man slaktar en shetlandsponny modell större? har liksom ingen aning om hur mycket ätbart där är på en shettis...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur mycket kan man få av slakteriet om man slaktar en shetlandsponny modell större? har liksom ingen aning om hur mycket ätbart där är på en shettis...
Tyvärr är det svårt att hitta ett slakteri som tar emot shettisar, eller hästar öht. HNS, Hästnäringens Nationella Stiftelses lista över hästslakterier i Sverige stämmer inte trots att den ska vara uppdaterad i år.Hur mycket kan man få av slakteriet om man slaktar en shetlandsponny modell större? har liksom ingen aning om hur mycket ätbart där är på en shettis...
Nej den var inte uppdaterad.Tyvärr är det svårt att hitta ett slakteri som tar emot shettisar, eller hästar öht. HNS, Hästnäringens Nationella Stiftelses lista över hästslakterier i Sverige stämmer inte trots att den ska vara uppdaterad i år.
Har ett slakteri en mil bort som tar emotTyvärr är det svårt att hitta ett slakteri som tar emot shettisar, eller hästar öht. HNS, Hästnäringens Nationella Stiftelses lista över hästslakterier i Sverige stämmer inte trots att den ska vara uppdaterad i år.
Ja, Avesta (Bäsinge slakteri) har startat upp bl a hästslaktenNej den var inte uppdaterad.
Jag tror Avesta har öppnat upp igen
Jag har lämnat tre shetlandsponnyer för slakt. Där jag lämnar måste det vara 125 kg slaktad vikt för att man ska få betalt - det har jag fått för två av tre... Sen beror det ju lite på hur de klassar köttet också. Den första jag fick betalt för var lägsta klassningen för att hon var så fet. Den senaste var snarare åt det tunnare hållet (25 år), där blev det "strax över mellanklass" och jag fick hela 812 kr...