Slaktpris på shettis

kolblakkur

Trådstartare
Hur mycket kan man få av slakteriet om man slaktar en shetlandsponny modell större? :) har liksom ingen aning om hur mycket ätbart där är på en shettis...
 
Hur mycket kan man få av slakteriet om man slaktar en shetlandsponny modell större? :) har liksom ingen aning om hur mycket ätbart där är på en shettis...

Enligt en säker källa vi båda känner ;) oftast inget. Sålänge hästen har godkänt pass kostar det dock ingenting. Så ett billigt sätt att ta bort hästen på :)
 
Senast ändrad:
När jag tog bort mitt sto på strax över 1,60 fick jag 1600:-, det var tre år sedan.

I samma veva tog vi även bort foderminishettisen, jag tror ägaren fick någon hundralapp.
 
Jag har lämnat tre shetlandsponnyer för slakt. Där jag lämnar måste det vara 125 kg slaktad vikt för att man ska få betalt - det har jag fått för två av tre... Sen beror det ju lite på hur de klassar köttet också. Den första jag fick betalt för var lägsta klassningen för att hon var så fet. Den senaste var snarare åt det tunnare hållet (25 år), där blev det "strax över mellanklass" och jag fick hela 812 kr...
 
Jag har lämnat tre shetlandsponnyer för slakt. Där jag lämnar måste det vara 125 kg slaktad vikt för att man ska få betalt - det har jag fått för två av tre... Sen beror det ju lite på hur de klassar köttet också. Den första jag fick betalt för var lägsta klassningen för att hon var så fet. Den senaste var snarare åt det tunnare hållet (25 år), där blev det "strax över mellanklass" och jag fick hela 812 kr...

812 var inte illa för en shettis.
På riktigt.
 

Liknande trådar

  • Låst
Gnägg I familjen finns 2 varmblod 21 och 10 år och två shettisar 26 och 17 år. De är redan en tight flock då varmbloden kom hem till oss i...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 548
Senast: Hedinn
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
13 428
Senast: Blyger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 711
Senast: Juli0a
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
749
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp