Slakt av häst

M

Marie_C

Har lite frågor angående slakt av häst!

Spelar det någon roll om den som står som ägare lämnar hästen på slakteriet eller kan någon annan göra det?

Hästen som ska slaktas är 25 år och har haft pass i 1 år. Jag kan ju inte garantera att hon aldrig blivit behandlad med något preparat som har livstid karenes eftersom att hon bara varit här i 1 år. Spelar det någon roll för slakteriet?

Mvh Marie

Sv: Slakt av häst

Det bör gå bra med någon annan än ägaren, bara passet är med. Spelar ingen roll om hästen är behandlad om det inte står i passet.

Bönderna åker ju själva inte med alla sina grisar, lamm och nötboskap så det borde inte vara några problem.

Men hos oss så ska ägaren intyga att djuret är friskt, vad h*n vet inte behandlat med något preparat med karens, är dräktigt osv. Den lappen skriver djurägaren på innan de lastas på slaktbilen.

Misstänker de att djuret kan vara behandlat så tar de prov på djuret.

Har varit i kontakt med slakteriet nu och det är helt okej!

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 927
Senast: morgaine
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 963
Senast: mars
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 655
Senast: Derivata
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 709
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 31