slaggjorden glider på skalmarna

Lena

Trådstartare
Kan ni vara vänliga att dela med er av bra tips på hur man hindrar slaggjorden från att glida bakåt på skalmarna?
En av mina små "änglar" har kommit på att man kan slå bakut om något blir lite läskigt eller bara alltför jobbigt, mensen jag satte på slaggjord så har hon kommit på mycket bättre tankar. Problemet är just det att slaggjorden glider bakåt längs skalmarna när man kör, framförallt vid svängar, och naturligtvis så börjar det störa efter en stund...

Sv: slaggjorden glider på skalmarna

Man sätter gummiremmar runt skalmen över slaggjorden, ett varv bakom, ett varv framför och spänner i ett kryss.

Kan lova att utan de där gummibanden lär slaggjorden också glida om hästen skulle börja bråka, och då blir det inte roligt :crazy:.

vad är det då för typ av gummiremmar? var kan man få tag på sådana?

har finns de på våran travshop ser ut som en mindre snokrem i gummi=)

Dessa finns även i Börjeskatalogen. Kostar runt 25:- styck. Perfekta!
En lång gummirem som du kan sträcka ut en bra bit. Den är ca 2-3 dm skulle jag tro.

Tack ska ni ha:) då blir de till att handla lite så ska det nog börja funka som jag vill

Annars får du sno runt med lite silvertejp :idea: under tiden du inte har gummisnúttarna

aha, att jag inte tänkte på det :bow: vi brukar ju använda silvertejp till allt i vanliga fall, så dumt ja inte tänkte på det.
Funkar ju provisoriskt iallafall

Ja, det är perfekt att laga avsparkade hagstolpar med! Perfekt på vintern då man inte kan slå i nya. :laugh:

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 332
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 105
Senast: Luff
·
Trav Nyligen införskaffad valack som till en början skött sig utmärkt, men efter en jogging tur i skogen skrittar vi hem och det kommer en...
Svar
5
· Visningar
2 311
Senast: ares
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 435
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka