Berin
Trådstartare
Jag har alltid slaggjord när jag kör mina hästar. Ibland har den kommit till användning när det har varit lite för piggt i skinnet. MEN vid ett flertal tillfällen har det nära nog slutat i katastrof. Anledingen är att den lilla läderstroppen som sitter fastsydd i ryggstycket har gått sönder med påföljen att slaggjorden "är lös" och den lägger sig bakom rumpan på hästen som får en ny anledning till att slå eller bocka
Jag har både haft slaggjordar som är trädda rätt igenom den här läderöglan och sådana som har haft en liten läderrem med hake som man låser fast. Givetvis sätter jag fast slaggjorden med gummiremmar på skaklarna också. Ska man lägga den under ryggstycket? Har inte sett någon annan ha den så. Gör jag något fel? Tycker att den mesta utrustningen inom travsporten just går ut på säkerhet.
Jag har både haft slaggjordar som är trädda rätt igenom den här läderöglan och sådana som har haft en liten läderrem med hake som man låser fast. Givetvis sätter jag fast slaggjorden med gummiremmar på skaklarna också. Ska man lägga den under ryggstycket? Har inte sett någon annan ha den så. Gör jag något fel? Tycker att den mesta utrustningen inom travsporten just går ut på säkerhet.