Sladdproblem

MissFideli

Trådstartare
Precis fått upp hyllor runt TV'n hemma, men vad 17 gör jag med sladdarna i "slutet" av hyllan? Det har tillkommit en vit nu från TV'n till boxen. Men jag har inga idéer. Nån här som har nån bra?

32499187.jpg

Sv: Sladdproblem

Finns det möjlighet att borra hål i hyllan så sladdarna går rakt ner till uttagen istället för över kanten på hyllan och ner till uttagen? finns ju även "kabelrännor" som döljer kablarna att köpa på olika byggvaruhus. Om du ska ha den vita hurtsen där under hyllan, flytta den lite till höger så döljer den ju uttagen.

Nä, den vita ska bort. Borra hål var ju inte en dum idé alls! Det är en Lack-hylla, går det att borra i den, nån som vet?

Kolla på ikeas hemsida om det står vad det är för "innehåll" i skivan, men det borde gå att borra tycker jag, lär ju inte vara sågspån inuti iallafall :)

Det där var riktigt tufft! Det ska jag lägga på minnet tills vi har väggar som får misshandlas lite grann. :D

Stoppa in dem i en list som ni målar i samma färg som väggen, så syns den knappt.

Senaste Lack-hyllan jag våldförde mig på såg ut så här inuti...

lack3.jpg

och jag tvivlar på att IKEA ändrat design.

Saxat från produktbeskrivningen...

"Hylla: Spånskiva, Träfiberskiva, ABS plast, Mönstertryckt och präglad akrylfärg, Klar akryllack
Fyllnadsmaterial: Papper
Hyllbärare: Stål"

Med tanke på vad Lack-hyllor kostar så är det väl inte hela världen om det inte blir snyggt på första försöket... ;)

Jag röstar dock på en snygg kabellist.

Hmm... man kanske skulle handla en Lack-hylla och modda lite.
:D

Senast ändrad:

Prismässigt nej,men jag bor ju inte så nära Ikea i den här stan heller. Och den långa är lite krånglig att ta på bussen :p
Fyllnadsmaterial papper :eek:

Men jag måste ju ändå få in sladdarna någonstans, även om jag borrar i den.

Om det går åt skogen så får du planera in ett besök och ta bilen... ;)

Här är en bild som visar på vad som menas med "Fyllnadsmaterial: Papper"

bild-014.jpg

Så det är bara att kniva ur lite extra så du kan peta in sladdarna i utrymmet.

Liknande trådar

Hemmet Vi verkar ha fått en ofrivillig musuppfödning här hemma, bara idag har vi fångat två stycken. Jättesöta verkligen, men det är ju inte...
Svar
1
· Visningar
190
Senast: Amha
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
1 063
Senast: Fille
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 945
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 659

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka