sladdbitare

_FiA_

Trådstartare
problem problem, jag är kattvakt ett par månader och , ägaren varnade för att han hade varit på hennes kablar lite. Men jag höll honom under uppsikt i början och han verkade helt ointresserad av dom, så jag tänkte att han kanske bara hade haft tråkigt innan. Men nu efter en månad har han börjat gnaga på dom. Jag har ju stoppat undan dom som går, men alla går ju inte bredvid tv bänken är det ju ett par sladdar som till slut går in bakom tvbänken, men innan är det ju en halvmeter från eluttaget till tv bänkens början. Just nu har jag filtar liggandes ovanpå och då låter han dom vara, men det ser så stökigt ut. HUR får jag honom att låta bli dom? finns det några sladdgömsfordral eller likanden? täcker dom hela sladdarna?
 
Sv: sladdbitare

Vi har billiga sladdsamlare från ikea när vi har ungar. Ser ut som en smal dammsugarslang som man drar över kabeln. Bara at dra loss när man inte behöver den mer, och kastar inte många kronor.

Man kan alltid försöka med saker som smakar äckligt (tandkräm, citronsaft) men många katter trotsar det.
 
Sv: sladdbitare

Kabelskydd eller Tabasco. Tabasco är sjukt effektivt. Katterna brukar känna på håll att det inte är lönt att smaka.;)
 
Sv: sladdbitare

kabelskydd vart köper jag det? har inget ikea nära.

Tabasco lät ju verkligen som en bra ide, måste ju smaka hemskt!. Jobbigt om sladdarna blir helt kletiga bara.
 
Sv: sladdbitare

Kabelskydd finns nog på ClasOhlsson och alla liknande affärer också.

(Och jag måste uppenbarligen lära mig korrläsa när jag forumpostar från mobilen, vilken stavning :angel:)
 
Sv: sladdbitare

Clas Ohlson, ByggMax och andra "vi-har-allt-affärer" brukar ha det. Googla lite på kabelskydd så ser du lite hur de ser ut och vart de går att köpa.
 

Liknande trådar

Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 913
Senast: Catsu
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 079
Kropp & Själ Jag avskyr att inte kunna somna trots att jag känner mig avslappnad och är trött. Alltid varit avundsjuk på dom som kan somna på två...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 053
Senast: ameo
·
Juridik & Ekonomi Jag har skrivit lite om detta innan, men nu behövs det en egen tråd. Dom sa upp kontraktet några dagar före juli. Har tre...
12 13 14
Svar
274
· Visningar
28 271
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp