Sv: Slå ner stolp!!!
Även vi (normala) skåningar slår stolp. För de flesta av oss slår mer än en stolpe....
Även vi (normala) skåningar slår stolp. För de flesta av oss slår mer än en stolpe....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Återigen får jag tillfälle att framhålla vilket utmärkt redskap en ATW är. När man slår stolp står man helt enkelt på ATW´n för att få bättre slagkraft, sedan vidare till nästa stolpställe med lastad ATW
Jag är INTE avundsjuk på stenig mark, här är precis lagom.
Det är bra terapiarbete när man behöver koppla av :smirk:
Rolle
Islandshästar på lösdrift
Fast... om man är sådär 2-3 stycken så kan en spetta lite, så tar man traktorn med dubbelverkande lastare sen och trycker ner stolpen med. Mycket bättre än atv om vi nu ska blanda in fordon i det hela.
Har man det riktigt lyxigt så har man hydrauliskt stolpsättningsaggregat på traktorn , finns på önskelistan fast en bit ner då önskelistan börjar att bli ganska lång....
Så när det är dags att stängsla är det oslagbart att koppla på jordborren på traktorn. /Slapp och slö som vill ha det så bekvämt som möjligt!
Vem vill inte ha bekvämt :smirk: Kan man hyra jordborren av dig, men du bor kanske i andra ändan...
Rolle
Islandshästar på lösdrift
det var som typ en isborr som man borrade hål i backen med hur enkelt som helst jag har bara sett jordborrar till traktorn men är det en sån här en del brukar använda??