Skynda, skynda... Jag hann

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår var jag lite korkad och var uppe lite senare än jag borde vilket medföljde att jag också gick upp senare än jag borde i morse, d.v.s. vid halv nio. Sen var jag lite seg med morgonpysslet så klockan hade hunnit bli halv elva innan jag satt mig i bilen för att åka till stallet. Hoppsan, det var lite i senaste laget insåg jag, med tanke på att jag sedan behövde hinna både handla lite och byta däck på bilen innan det blev mörkt.

Fröken häst var som vanligt, lite tittig och spänd i början. Så länge hon är i det läget är det svårt med någon större precision i ridningen. Så småningom när hon börjar koppla av går det bättre. Vi var ute en timme och när jag släppt ut henne i hagen och städat undan i stallet styrde jag kosan mot stan.

Planen var att handla lite mat och ett par ridvantar, men jag fick ägna några minuter åt att tanka bilen också då jag insåg att det skulle bli lite tajt fram till måndag då jag åker förbi en mack nästa gång. När jag var klar med handlandet hade det redan börjat mörkna lite och det kändes lite tveksamt om jag skulle hinna byta de där däcken. Någon lunch hade jag ju inte heller hunnit få i mig, så jag körde med den stora fuskvarianten och tuggade i mig en sk. måltidsbar i bilen.

När jag kom hem var det bara att skyndsamt sätta igång med däckbytet. När jag hissade ner bilen efter att ha fått på sista däcket var det nästan mörkt. Phu, jag hann med alla däck! Skönt! Nu slipper jag ägna tid åt det i morgon då jag ska rida både på förmiddagen och eftermiddagen, så då hade jag haft tajt med utrymme till däckbytet.

Ja, och strax efter fyra fick jag mitt första mål lagad mat för dagen och en god kopp kaffe. Äntligen.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hamnar ofta i dilemmat att det är långt att åka för att uträtta ärenden. Idag misslyckades jag med att byta däck på bilen och...
44 45 46
Svar
905
· Visningar
60 813
Senast: dobbis
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Humöret fortsätter att pendla. Hela gårdagen var sunkig vilket jag märkte så fort jag slagit upp mina blå på morgonen, så jag blev kvar...
Svar
4
· Visningar
763
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har varit i Stockholm 2 dagar igen. Anledningen till att det blev 2 dagar var för att jag inte orkade köra hem efter en dag. Det jag...
Svar
0
· Visningar
245
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Flyttlasset gick i lördags. På fredag kväll hämtade jag lastbilen på 18 kbm och körde till Stockholm. Det är den största bil jag...
Svar
0
· Visningar
282
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp