När jag köpte en tidigare bil av en bilfirma sades inget om att den hade varit krockad.
Inget som synes heller utom möjligen om man kröp under den, jag vet inte hur bilfirman såg detta.
Det fanns i alla fall inte i min och sambons tanke att leta efter just märken efter krock på bilen.
Jag hade bilen ett antal år och när jag skulle byta in den mot en mindre bil hos en mindre bilhandlare kollade de igenom den och sa till vår förvåning att de inte ville byta in den.
Att bilen var fin förutom att den hade varit krockad (här bytte jag och sambon häpna ögonkast varför säljaren frågade om vi inte visste det? Näe, det visste vi inte) men mest för att han inte hade samma försäkring som de stora bilfirmorna och vågade inte byta in en premiumbil till då han fått några dyra reparationer på de han hade bytt in.
Dubbelt snopet för mig, att den varit krockad, att han inte ville byta in min bil och så fick jag börja leta bil att köpa igen.
Alternativt att den säljande bilfirman bedömde att det inte var något som försämrade bilens egenskaper och därför inte behövde deklareras för kund.
Bytte bil då jag inte längre hade häst och behov av så stor bil, dyr i skatt och försäkring.