skyddsväst på hopptävling?

Sv: skyddsväst på hopptävling?

Hade alltid väst innan men har blivit lite slarvig med det :o Jag tycker det är snyggast om man har en långärmad skjorta med västen över eller om man har den under klubbjackan. Ska man använda kavaj spelar det inte så stor roll, den syns ju ändå.

Jag har också säkerhetsväst även om jag är 15..mina föräldrar tvingar mig nästan iaf när jag tävlar o tränar hoppning..SNYGGAST ÖVER KAVAJEN:D:d men enda kravet är att den ska vara mjuk,lätt o snygg! ser fler som har väst på nationell/elit ponnytävlingar än på lokal resp regional..

Klart att man ska ha väst :) Å uner kavajen tycker jag :P:)

Nu vet jag att jag aldrig ska rida, eller iallafall hoppa utan skyddsväst. för på min förra tävling trillade jag av rätt in i hindret o landade på hinderstödet med ryggen. om jag inte hade haft skyddsväst på mej, hade jag haft skit ont i ryggen, o man vet ju inte jag kanske hade brytit något.

Tack för alla svaren! :rofl:

Har bara väst när jag hopp tränar åh rider ut..
Inte när jag rider Dressyr eller liknande..

Aldrig på tävling , som jag kanske borde ha :p

Men annars , ÖVER kavajen är snyggast...

Prestige_ skrev:
En del kan inte rida med västen för de får en obalaserad sits och då är det ju bättre utan..
Tro mig, det är Inte bättre utan! Får man en obalanserad sits av en sådan sak som en säkerhetsväst har man troligen köpt en väst som inte passar en själv! Ett tips till alla som inte använder: Det finns snygga västar, tro mig. Det är en billig livförsäkring eller vad man ska säga!
Jag använder väst över kavajen på tävling! Har alltid väst utom i dressyren *Vilket man kanske egentligen också borde ha, kan hända grejor där också om man har otur*. Själv ska man satsa på att köpa sig en Zippa väst! Otroligt snygga och bekväma!

Hejsan, jag rider massa stora hästar och har själv 2 ponnyer. innan red jag alltid med skyddsväst men nu har de varit dåligt med de..
jag tycker jag får mycket dålig sits när jag rider med skyddsväst , man blir licksom lite orörlig. ska köpa en snart som jag kan ha till hoppträningarna, den ska va figursydd och bekväm annrs blir de ngen asså ;) haha.
När man tävlar tycker jag man kan ha den utan på, om den är samma färg som kavajen.

Föresten jag har en fråga.
Jag har alltid tävlat med kavaj, men jag undrar om det är tillåtet att ha klubbjacka när man tävlar? ska köpa en ny kavaj och vill inte använda den hela tiden, så tänkte jag skulle byta lite mellan klubbjacka och kavaj.:)

Jag blir också tvingad att ha skyddsväst på tävling. Men jag har en följsam som jag döljer under jacka/kavaj.

Jag använder väst för då blir jag tydligen tuffare ^^
Det blir över kavajen, tror inte det går att knäppa kavajen om man ha rden under..? Men det är iaf snyggast :)

När jag var ute och skulle provrida hästar så köpte mamma en jätteskön säkerhetsväst åt mig som inte stör någonting i min ridning. (Dels för att man aldrig vet riktigt vad man sitter upp på när det är första gången och dels för att jag hade växt ur min förra som jag hatade och aldrig använde :angel: ) Numera har jag alltid den när jag hopptränar men inte när jag tävlar. Den passar inte alls till min kavaj i färg, men bara man har en snygg väst så tycker jag att det kan vara ganska snyggt :) Och jag skulle isf ha den ÖVER kavajen. Jag känner mig säkrare när jag har västen på mig och det skulle kännas konstigt att träna hoppning utan.

jag måste också ha väst då jag tävlar, eller all hoppning.
men jag har en klubbjacka över så tycker det ser helt okej ut.. har en race-safe och den är jätteskön! ha ovanför kavajen om du har kavaj, men under om du har jacka!
bild-i-fall-att-nån-är-intresserad

Jag har alldeles själv valt att använda min väst!! Har trillat av olyckligt (ambulans till sjukan) några gånger! Hade haft allvarliga inre skador utan den. Trillade av på framhoppningen för ett par veckor sedan... Slog ryggen i hindert. Hade som tur var västen på mig och kände knappt något. Har nu västen på mig vid hoppning och när jag ska ut och galoppera på fälten! Jag har alltid västen utanpå kavajen. Blir snyggast då.

Mitt tips är: använd västen utan på kavajen och för din egen skull inte för att dina föräldrar tvingar dig!!!

Rider alltid med väst. Har ramlat av tillräckligtmånga gånger för att veta att den hjälper.
På tävlingar har jag nu mer slopat kavajen och rider med klubbjackan i stället. Då kan jag ha västen under utan att der ser konstigt eller knöligt ut. Tycker dock att det är vansinnigt löjligt att tulla på säkerheten för att se snygg ut. Tror inte kross förarna skulle ha en tanke på att stunta i sina säkerhets dräckter för att de är fula utan är nog glada om utvecklingen går frammåt och det dycker upp grjer som ger en förbättrad säker het. Och detas motorcrossar har inte ens egen viljka och lever som våra pållar!

hej,
har ALLTID väst vid ALL RIDNING även dressyrtävlingar, rider enbart min unghäst samt tillridnings ponnyer. Sen jag för några år sen ramlade av en ponny så illa att jag trots väst hade 3 brutna revben och en punkterad lunga har västen alltid varit på, då insåg jag att jag hade dött annars.

Visst ibland tänker man att usch vad varmt och svettigt speciellt när jag rider min egen som är from som ett lamm. Men allt kan hända, jag rider oftast själv och under sommaren rider jag bara ut då jag inte har någon bana, så det är ganska självklart att mina föräldrar vill att jag har väst på mig då och jag protesterar inte.

Men men, det blev ett himla babbel, har västen under kavajen som är lite stor och inte särskilt figursydd, skulle jag ha en mer slimmad kavaj skulle jag ha den över kavajen istället.

jag har ridit me skyddsväst en elle två gånger i hela mitt liv men rider inte me de alls.tycker de blir svårt å röra sig när man rider när man har den på så ja har sj inte köpt nån men fick då låna dom 2 gånger ja red me den.men de va flera år sen ja gjorde de.har gått om kull ett antal gånger men rider ändå inte med väst.

Rider man fälttävlan så är det bäst att ha den för där e de lite större risk att de händer nåt.känner folk som tävlar i de o som har gått omkull.

Men sen så är det upp till var och en hur den vill göra med skyddsvästen.

Jag rider med väst på tävlingar numera, gjorde inte det förut.
Började med det efter att jag for av in i ett hinder och krossade flera revben i våras, men nu är vi tillbaka, med väst!
Min dotter klagade förut högljutt för att hon behövde ha väst, men vi skaffade en snygg dan riderväst, och sen har hon inte klagat ;)

Självklart ska du ha västen under kavajen!! det är skitfult med den över!! dessutom så skyddar en väst bäst om den är så nära kroppen som möjligt.

dessutom så skyddar en väst bäst om den är så nära kroppen som möjligt.

När jag köpte min väst så frågade vi hon i affären vad som var bäst, att ha under eller över kvajen. Och hon sa att kavajen är så tun så det spelar ingen roll om man har den över eller under. Därimot om man hade tjock tröja eller jacka så skulle man ha den under.

jag brukar ja ett linne, skjorta och sedan kavajen, det blir lika tjockt som en lite tjockare tröja. sen är det skitfult att ha västen över kavajen, och det måste bli väldigt skrynkligt och obekvämt..

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vill gärna ha tips på torrschampo till min kliiga, oljiga hårbotten. Jag vet inte varför det kliar, trott på torrhet men jag är nu...
Svar
9
· Visningar
457
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 786
Senast: Lavinia
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 418

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka