T
Triax
Vad kan man lägga runt om höt förutom halm för att skydda det från mögel på skullen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad kan man lägga runt om höt förutom halm för att skydda det från mögel på skullen?
Lyckos...här har det varit urjobbigt med dessa milda fuktiga vintrar och hö de senaste sju åtta åren. Enda som verkar fungera är höfläkt...och det har man ju inte. Samma problem i fyra olika stall faktist. Fukten äter sig in på skullen under den fuktiga hösten, och sen torkar höet under kalla vintern och sen har man dammigt hö...Har ni en fuktig skulle?
För själv har jag aldrig haft det problemet
Lyckos...här har det varit urjobbigt med dessa milda fuktiga vintrar och hö de senaste sju åtta åren. Enda som verkar fungera är höfläkt...och det har man ju inte. Samma problem i fyra olika stall faktist. Fukten äter sig in på skullen under den fuktiga hösten, och sen torkar höet under kalla vintern och sen har man dammigt hö...
Jag läste i tidningen Land om någon som täckte höet med presenning, men jag är lite rädd det blir kondens då. Salt har jag också hört talas om. Hm.
Fiberduk använder jag i trädgårdslandet. det fungerar jättebra. Men den släpper igenom fukt. Man kan ju vattna ovanpå den. Mina jordgubbar och annat vissnade inte i alla fall. Jag hade inte lagt det ovanpå höet.Fiberduk har vi använt.