Sv: Skydd

Jag har inte sagt NÅGOT om lydnad. Och NEJ jag tycker inte dom "pirrar" hunden, utan korrigerar med stacklet. Varför ska han annars behöva plocka i det när hunden är påväg fram?

Nej dom korrigerar den inte alls de Pirrar den säger ja,för o tagga upp den innan bevakningen.
 
Sv: Skydd

Kul att höra. Jag tyckte också den verkade kanon men var inte säker. Har du något exempel där det inte alls är lika bra så man kan se skillnaden?

Jag har runt 200 filmer med skydd hemma på datorn med en del dåliga hundar men mer parten riktigt bra hundar.
 
Sv: Skydd

jag tycker inte heller det ser så kontrollerat ut. hunden ser väldigt het ut, och det är kanske bra, men då ska det kunna kontrolleras också. UTAN stackel.
 
Sv: Skydd

jag tycker inte heller det ser så kontrollerat ut. hunden ser väldigt het ut, och det är kanske bra, men då ska det kunna kontrolleras också. UTAN stackel.

Vart brister det då`?

De kör enbart 2 moment i lydnad o det är en kort ryggtransport o där håller hunden fokus på förare och är i position. Sen en flykt och hunden ligger stilla utan problem. Så vad är problemet?
 
Sv: Skydd

Vart brister det då`?

De kör enbart 2 moment i lydnad o det är en kort ryggtransport o där håller hunden fokus på förare och är i position. Sen en flykt och hunden ligger stilla utan problem. Så vad är problemet?

Och jag tror hunden ligger stilla där just FÖR ATT stacklet är runt halsen.
 
Sv: Skydd

en korrigering ska beröra hunden annars är det Ingen korrigering o då blir det "Pirring"
Exakt det dom gör på filmen. Annars gör man det mycket rejälare än så om man vill korrigera den.
 
Sv: Skydd

Och jag tror hunden ligger stilla där just FÖR ATT stacklet är runt halsen.

om du söker på¨Bundessigerprufung på den hunden så talar resultaten för sig själv sen får ju du sitta o tro på vad du vill. På tävling finns det inge pigg o hunden har toppbetyg ändå knepigt han har ju inget pigg på sig hahahahah
 
Sv: Skydd

Jag har sett att man kör skydd med en del olika raser som rottweiler, schäfer, boxer och malle. Hur stor är skillnaden mellan dom olika raserna?
 
Sv: Skydd

vi börjar med det första momentet. ryck i linan så hundens huvud dänger in i stolpen. andra momentet; ryck innan sättande. det som liknar transport (?) flackande pos, småryck i linan. innan hunden skickas nästa gång, hoppar den och drar (är det kanske meningen?). när föraren kommer fram och klappar hunden hugger den direkt, lyckades trycka på pausknappen i ögonblicket efter och det var inte någon fin hållning på den hunden... kryper ihop och sänker huvudet i en väldig fart. sedan får föraren snabbt rycka undan hunden innan fig flyr.

obs att jag inte är särskilt insatt i "sporten", men mitt intryck var att det såg okontrollerat ut.
 
Sv: Skydd

kl*
stacklet?! nån som vill förklara lite mer vad det är och varför det används.. vill ju inte ta tråden så om nån vill PM:A svaret så är jag väldigt tacksam! vill lära mej men har just börjat lixom intressera mej av att lära mej.. om ni förstår!
 
Sv: Skydd

vi börjar med det första momentet. ryck i linan så hundens huvud dänger in i stolpen. andra momentet; ryck innan sättande. det som liknar transport (?) flackande pos, småryck i linan. innan hunden skickas nästa gång, hoppar den och drar (är det kanske meningen?). när föraren kommer fram och klappar hunden hugger den direkt, lyckades trycka på pausknappen i ögonblicket efter och det var inte någon fin hållning på den hunden... kryper ihop och sänker huvudet i en väldig fart. sedan får föraren snabbt rycka undan hunden innan fig flyr.

obs att jag inte är särskilt insatt i "sporten", men mitt intryck var att det såg okontrollerat ut.

1: Moment så har vi redan sagt , dom pirrar hunden.

2: Det är ett moment som är extremt svårt o få perfekt.Enligt bedömningen av momentet så ska hunden ha både fokus på förare och figurant. Men det visste väl du redan som sett så mycket skydd.
 
Sv: Skydd

Jag har sett att man kör skydd med en del olika raser som rottweiler, schäfer, boxer och malle. Hur stor är skillnaden mellan dom olika raserna?

extrema skillnader är det överlag.

Raser man kör skydd med några ex
Dobermann
Rottweiler
Schäfer
Boxer
belgisk vallhund
Hollländsk herdehund
cane corso
risenschnauzer
Airdelterrier

ja det finns fler men orkar inte skriva fler.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 385
Senast: Troll
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 609
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 791
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 063
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp