Skydd på dressyrhäst!

T

Tellusen

Hallo! Vad använder ni för skydd på benen på era dressyr hästar?? Lindor eller benskydd eller inga alls?? Är lite nyfiken!! :smirk: Själv rider jag oftast med lindor helst i flecce men även elastiska där halva är flecce. Och ibland har jag strykkappor eller senskydd. Har boots fram (annars trampar han av sej skorna...)

//Tellusen :banana:

Sv: Skydd på dressyrhäst!

Jag rider oftast med vanliga senskydd + strykkappor bak.
Gillar nämligen att rida mycket ute även fast jag har tillgång till ridhus.
Och det är bäst med skydd då tycker jag, för de är så enkla att tvätta sen
efter ridturen! Boots behöver hon inga..

Jag lindar runt om när jag rider dressyr + boots fram (slår i framskorna med bak..).

när jag rider ut har jag strykkappor runt om + boots.
:)

Lindor. kan inte neka till att jag tycker det är snyggt.
Men tycker även det är en bra säkerhet när man har brallig häst :D
skyddar mera hela benet tycker jag.

fast använder gärna benskydd också.

och ibland har jag inget alls.

Jag har senskydd fram, strykkappor bak och boots runt om. Tycker det skyddar bäst. Åker jag till ridhuset har jag oftast lindor för det är ju snyggast och då brukar hon hålla sig på mattan. :)

Lindar alltid benen, både fram och bak. Ibland kan jag sätta damasker bak, lite beroende på vad jag tänker jobba med, samma då, kan det bli boots fram.

har ju iofs ingen dressyrhäst riktigt....men ja har alltid senskydd fram och korta strykkappor bak
vid högtidliga tillfällen lindor

Lindar alltid benen, både fram och bak.

de e olika i bland lindor ibland senskydd eller vansliga heltäckande och i bland inga alls de e bra att varieerasig lite så hästen e vad vis de mästa tycker jag

Inget alls fast jag är dressyrtant :-) pga att benen mår bra av att stärkas. Min häst varken slår sig eller brallar. Endast vita lindor vid snofsigare tillfällen som när jag åker iväg till min tränare.

Mvh//LG

Min häst är superklump så nu när det är torrt är det lindor som gäller. Annars senskydd + strykkappor. Skrittar jag ut så rids han utan. ;)

anvnder nästan alltid lindor då jag tycker att det stödjer bäst när man tränar mycket samling å så.. det tär ju rätt mycket på benen annars.. men om jag bara ska rida ut så går han med skydd.. =)

Jag brukar ha lindor runt om vid dressyr och höga strykkappor + boots ute i skogen, hon har en tendens att bralla ganska rejält :bow:

Lindor , eller höga stryckkappor runt om ibland boots.
Rider jag ut är det senkydd och korta bakskydd.
Boots när det är broddtider och hoppning.

oftast lindor+paddar under samt boots r.o.
men nu har jag vart lat sista veckan, lindor bak, senskydd fram och boots r.o.
i skogen har han boots r.o. o senskydd fram o låga bakskydd.
i hagen har han neopreneskydd fram o damasker bak.

Senskydd el strykkappor fram, strykkappor bak som går att spola av om vi rider utomhus. Ynglingen har boots fram oxå.

I ridhuset rider jag oftast med lindor runt om.

Om jag bara skrittar ut kan det hända att jag skippar skydd.

jag har alltid lndor runt om hade boots innan men fick skav.. har prövat sånba benskydd som gör runt kotan men pga skav och så så använder jag dem aldrig mer... håller mig til lindor i alla färger och former istället : :)

Jag har slutat helt med skydd när jag rider dressyr.
Vid hoppning och ridning i skogen har jag skydd på alla fyra, hela fram och låga bak.
Om vi ska vara fina någongång lyxar vi till det med lindor.

Liknande trådar

Utrustning :) Hur tänkte du när du skaffade benskydd, senskydd, boots, lindor eller vad du använder? Använder du olika skydd vid olika tillfällen...
2
Svar
27
· Visningar
5 153
Senast: Louice
·
Utrustning Min häst skall förhoppningsvis börja sättas igång efter en hälta och två veckor i sjukhage. Jag vill optimera och ge henne alla...
Svar
3
· Visningar
1 062
Utrustning Ja min häst fick ju bli halvblind här för ett tag sedan då vi opererade bort ögat, såret har läkt och hästen funkar fin fint som enögd...
Svar
0
· Visningar
615
Senast: Dopy
·
Hästvård Hjälp!! Vad tror ni det kan vara? Tog ut min häst i hagen som vanligt. Inga fel på henne. 2 timmar senare är hon blockhalt.. Har varit...
Svar
15
· Visningar
3 354
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈