Skurup 30/7

B

Binsan

Hej! Vet nån hurdan Skurups Lätta banan ser ur? innehåller den mkt msv-hinder? hur är klubben i största allmänhet?

Sv: Skurup 30/7

Bannan är jätte lätt. enda stöte stenen kan vara att hästen hela tiden kan se de andra hästarna. tror att det svårast på den banan kommer vara en spets.
Tycker själv att klubben är bra med mest trevliga folk ( är kanske lite partisk med tanke på att jag red för dem innan :angel: )

Japp jättelätt bana! men rätt stort vattenhinder m mkt ned och upphopp :) mycket stockar finns lite bilder från skurup i "Fälttävlandträning *bilder*"

puh, den känns ju skönt. min häst är en ganska grön 6 åring som ska få debutera lätt där. Brukar det bli många startande? ska du också dit eller? :)

Nu måste jag vara blind och dum - men jag hittar inga bilder från deras fälttävlansbana..... :confused:

Vart är det de finns?

Har en ett halvblodssto med lååånga ben och mycket humör ;)
Brukar utmärka sig med en röd rosett i svansen - samt att hon inte alltid har alla fyra benen i marken på framridningen till dressyren. :D

Ska rida lättklass.

*lånar knapp*

Är detta stuteriet Sköna bäck??
Isåfall är det inte helt omöjligt att jag kommer och kikar på er :D

mia

Såå hur gick d för alla??
Molinna började dressyren jättebra, bara 7or och 8or men sedan blev hon lite rädd när hon hörde hästar o människor som gick bakom häcken och kickade i galoppen :cool: sedan var hon spänd igenom resten... Hoppningen 0a, gick inte omkull :crazy:
terrängen bra, men d va ngt fel på ryttarens klocka så när hon trodde att det gick för fort o tog ut svängar o red rätt långsamt så fick hon 3 tidsstraff istället... men det spelar inte så stor roll, hon hade nog ändå inte blivit placerad även utan dem... jaja hon får komma igen i Gärds, där ska hon gå *! och nu vet vi att hon KAN dressyra bra!

Bägge mina gick jättebra. Nessan vann med 33 straff och Mister 46 straff, tror han kom 4:a. :)

Det fullständigt öste ner regn när jag red dressyren och hoppningen så varken hästen eller jag var allt för motiverade.
Hon var spänd i dressyren och hade två ner i hoppningen.

Terrängen däremot gick super bra! Nolla och precis på tiden :D
Dessutom var hon inte inte alls så trött som jag trodde hon skulle vara efter backarna.

Vi fick kanske inte det bästa flytet dock. Hon vågar inte riktigt ta av lite långt när man rider fortare, eftersom hon bara gått banhoppning innan och är lite väl försiktig. Så hon tar gärna extrasteg innan istället.
Men som sagt så kunde det ju inte gått bättre resultatmässigt och jag är trots allt nöjd.

Mindre nöjd är jag med att jag slutade precis utanför placering, som vanligt :smirk:

Vad kul att det gick så bra för "dina"! Såg du någon av Annas 78 hästar :D, & hur det slutade ? Finns inga resultat uppe än & jag är som vanligt lite nyfiken...har inte snackat med henne idag.

Eller nån annan här som vet?

Binsan skrev:
Hej! Vet nån hurdan Skurups Lätta banan ser ur? innehåller den mkt msv-hinder? hur är klubben i största allmänhet?

Kanske red du igår eller idag?
Banan var enkel. Fanns en svårighet men det fanns ett alternativhinder till det. (Ett nerhopp med stock direkt efter)
Banan var möjlig att gena på ett ställe jmfrt med hur det var mätt så det var lätt med tiden. Mycket lättsprunget trots backarna.

Däremot var det värre med dressyr och hoppning. Dressyren gick på gräs (så fint med säteriet i bakgrunden) som blev uselt när det regnat. Halt, det stod vatten i spåren osv. + att den ena banan hade en lutning i hörnet. :angel:
Hoppningen var nog där det hände mest. Underlaget var tungt och släppte redan halv 9 och det blev inte bättre. En liten, tight hoppbana med tungt underlag där många hästar halkade. (Blåsten välte några hinder på morgonen.) Det var flera av våra rutinerade ryttare som var kritiska till underlaget spec med tanke på sina unghästar. (-Det är ju t.o.m sämre än i Polen...)
Framhoppning med 3 ekipage. Den blev också tungriden.
Fin omgivning, bra terräng, allt rullade på osv. Så länge vi var där iallafall. Vädret är ju svårt att rå på. Så slutsumman är absolut ett plus.
Förresten GRATTIS fälttävlansnisse som vann ena klassen.:bow:
(Vet inte hur det gick i andra klassen. Vann kanske där med?)

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 082
Senast: zarmino
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 777
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 476
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Varning för långt inlägg, läs gärna allt innan svar. Lite bakgrund om mig som kanske gör det lättare för er att hjälpa mig och kunna ge...
Svar
8
· Visningar
1 832
Senast: Verdandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka