Skura boxen, bästa tipsen

Apollo

Trådstartare
Visste inte vart denna tråd hörde, flytta om det blir fel.

Har en vitmålad träbox som är ett gissel varje år att skura och måla.:eek:

Vad är era bästa skurtips för detta. Medel, redskap etc. Högtryck går bort.

Sv: Skura boxen, bästa tipsen

Blöttlägg innan traditionell skurning o sen... måla om till annan färg.;)

Använd täckfärg som ger en tjock yta så skiten inte går in i träfibrerna.

Ångtvätt är väldigt effektivt, behöver inte skrubba just nåt då, smutsen bara trillar av. Finns inte alltför dyra maskiner att köpa. :)

Svar till alla.

Måla till annan färg skulle vara trevligt om stallägaren går med på det.:)
Ångtvätt ska jag kolla på bums.

Jag tror att det är den på JULA för 699 kr om du googlar på Jula och ångtvätt hittar du den.

Jag skulle nog försöka gå över boxen med en skurborste nån gång i månaden så att det inte blir så tjock och inarbetad smuts...

Min box är också vitmålad.
Jag tog med mig en flaska Cilit Bang med klor i som jag sprayade på väggen och sen skurade med en skurborste som jag doppade i varm vatten med jämna mellanrum.

Torkade av med fuktig svamp efetråt, dock är min kille väldigt renlig av sig så det var mest fågelbajs och damm jag skulle ha bort.

Är det en extremt skitig box hade jag nog svabbat av med varm vatten, väntat en stund och sen sprayat på och skurat av.

Min box är också vitmålad.
Jag tog med mig en flaska Cilit Bang med klor i som jag sprayade på väggen och sen skurade med en skurborste som jag doppade i varm vatten med jämna mellanrum.

Torkade av med fuktig svamp efetråt, dock är min kille väldigt renlig av sig så det var mest fågelbajs och damm jag skulle ha bort.

Är det en extremt skitig box hade jag nog svabbat av med varm vatten, väntat en stund och sen sprayat på och skurat av.

Cillitbang hade jag funderingar på faktiskt. Jag har också mest fågelbajs damm och en del ställen med missfärgning av bajs,
men ångtvätt verkar praktiskt.

Har inga mirakeltips men skurar boxarna varje sommar och det går utan problem. Jag tar slangen och duschar väggarna först. Sen hink med vatten och en flaska grönsåpa. Svamp och en vanlig skurborste. När en vägg är skrubbad spolar jag av den med slangen och så går jag runt alla väggar. Mina boxar är vita och gröna och det blir rent och snyggt. (och redo för målning). :)

Jag använder alltid grönsåpa, vatten och skurborste.

+10 på den. Jag hade ett tag en "handhögtryckspruta" för att ohyrespruta buskar med, att duscha min häst med. Man pumpar upp tryck i den och duschar sen en stund tills trycket gått ner. Den användes både till häst och boxspolning. Inte så hårt som traditionell högtryckstvätt, utan funkar även i "känsligare stall"

Här i Stockholm var båda slut i alla Jula butikerna.
Hittade en Kärcher Sc 300 demo ex för 900 som kostat 1300, så i morgon ska det testas. Kolla Elgiganten de hade dessa Kärcher som fått bra i test.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 712
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 257
Senast: Juli0a
·
Anläggning står i ett dilemma, har blivit erbjudit en stallplats i ett stall som är närmare mitt hem & även har mycket positiva saker med sig men...
2
Svar
29
· Visningar
5 304
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 447
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka