Sv: Skumt meddelande vid citatsvar
Det är svårt att veta exakt vad detta kan bero på.
Jag är ganska säker på att ni som vidarebefordras till porrsidor och/eller annat har fått malware/virus/trojan på er dator att vissa antivirusprogram inte hittar problemet behöver inte betyda att ni inte har något problem på er dator.
Det är inte omöjligt att nedladdningsrutan som kom upp för alla er om jag förstått rätt var den som installerade det hela på er dator. Det är möjligt att denna nedladdning skedde från någon typ av falsk google-banner eller liknande på Bukefalos. Detta kan också vara anledningen att det hela på något sätt ställts in att bara visas på denna domän. Liknande verkar ha drabbat stora seriösa siter tidigare.
Om vi som inte har drabbats bara haft tur och inte fått upp nedladdnings-grejen eller om vi har varit bättre uppdaterade och inte har haft någon form av säkerhetshål på våra maskiner är inte klart.
Jag tror dock att ni som blir vidarebefordrade kommer fortsätta bli det tills ni hittat ett anti-malware-program som tar bort problemet.
Förhoppningsvis är den eventuella falska bannern inte längre kvar i googles system så inga nya drabbas.
Om ni precis drabbats av nedladdnigsrutan vore det bra om vi på något sätt kunde komma fram till vilken banner som visades eller om det finns någon annan gemensam nämnare för när den kommer upp.
Det verkar inte finnas, vad jag förstår, någon gemensam nämnare när ni blir vidarebefordrade, det verkar ske från helt slumpmässiga sidor, frågan är om ni har samma banner på sidan.
Här är en länk till vad jag tror är ett liknande problem för ett antal olika siter, tyvärr verkar det inte finnas någon enkelt lösning i tråden:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1381277