skummt läte

N

Nora_

Min häst har sedan i slutet av augusti haft ett konstigt läte från nospartie, detta efter hon flyttat till nya stallet, det låter typ som när en människa försöker snyta sig men inte får något resultat eller typ som när nån satt fast snokremmen för hårt på en häst som arbetar... hon låter bara så här nångång då och då, och väldigt kortvarigt.. men någon som har någon ide om vad det kan vara?

Sv: skummt läte

Min undran...har du konsulterat en veterinär ? Om man är orolig över sitt djurs hälsotillstånd så kanske man hellre ska överväga vet än ett forum. Och helst om ingen svarar.

självklart har jag pratat med veterinären... jag är inte helt dum..
men hon sa att hon inte trodde det var något farligt å visste inte vad det kunde vara riktigt.. å det vore ju intressant om man visste iaf..

Varför tror du att vi här på buke har lättare att ställa diagnos utan att ha sett hästen, än veterinären som du konsulterat?

lättare har jag aldrig sagt. Min frågan var bara om nån kanske hade någon ide ? nån som kanske varit med om något liknande? För veterinären är bara människa och kan inte veta allt, så det kan lika gärna finnas andra hästmänniskor här ute ex. buke som har varit med om detta.. därför frågar jag... trodde sidan var till för att fråga om saker och ting, disskutera , dela erfarenheter osv..:smirk:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 046
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 660
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 199
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 261

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka