Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
har fått nån konstig alg eller svamp på min rot i akvariet, den är vitaktig och "långhårig" och sitter fläckvis.
började med pmdd för ca 2 veckor sedan och vad jag minns har jag inte haft det där förut.
Låter äckligt, men jag kan inte tänka mig att pmdd ska kunna påverka detta... Jag skulle ta upp roten, skrubba bort det vita och sedan se om det kommer tillbaka......
stoppade ner roten i söndags och såg idag att den hade blivit sån, dom två rötterna jag hade innan hade också nån liknande alg.. men ska pröva skrubba den
Det är ingen alg. Troligtvis har roten haft en del material på sig som nu ruttnar och skapar tillväxten. Upp med roten, skölj av, skrubba om det behövs, och så ner igen.
Jag började min karriär som akvarist i augusti förra året med att ta död på hälften av alla fiskar, köpa nytt, ta död på dem också, medicinera resten, hälften dog av dem också, börjar om med medicinering, varav resten dog............... Det visade sig att jag fått in åt skit i mitt kar från säljaren av fisken, samt att nitrithalten skenade i början, medicineringen tog ju död på en del av med då den var väldigt stark....... Detta kostade en hel massa fisk livet och mig själv flera tusen i medicin, olika tillsatser till vattnet, ny fisk och ny fisk och mer ny fisk....
Idag är alla mina kar i balans, förutom guppykaret där honorna dör, men det beror bara på förlossningar som tar död på dem......
Nej, det här karet var nytt, men jag har haft akvarium förut, så jag borde ha vetat bättre än att sätta i en massa ny fisk, om och om igen.......
Men, man lär sig, jag är visare idag, och igår kväll satt jag faktiskt och beundrade ett av mina stora kar, det är algfritt, växterna är jättelummiga och dödsfall har vi i stort sett inga. (ett i år, det var en tokfisk som lyckats klämam in sig bakom pumpen och inte kommit ut....)
Kläder & Bli fin Jag vet att jag haft en flaska Rain för många år sedan men sålde den då jag inte var så förtjust, minns dock inte hur den luktar. Det...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.