Sv: Skulle ni välja bort tävlingar om...
En fråga i sammanhanget.. Är det som jag har fått för mig, eller var det inte så att det kom till nån regel för ett antal (nog ganska många vid det här laget) år sen att domare inte skulle skrivas ut i proppen, just för att man inte skulle välja tävling efter domare? När jag började tävla för 8-10 år sen stod det alltid i proppen.
Dvar på frågan, både ja och nej. Det finns en (som jag råkar ut för på klubbtävlingar, ej riktig domare) som jag inte under några omständigheter rider för. I annat fall har jag så klart mina "favoritdomare" och mindre favoriter, men sällan så att jag känner "oh nej" när jag ser startlistan. En gång i våras kände jag just så, det ändrades så att hon skulle döma båda mina klasser, från att bara döma en. Jag kände att det var slöseri med tid egentligen, men vi åker ändå. Fick i ena programmet bland högsta poängen vi fått och i det andra programmet högsta nånsin (med mariginal) och framförallt väldigt positiv o konstruktiv kritik, så jag har ändrat mig angående denna domare!
Är det nån mindre positiv domare brukar jag rida på adrenalin och "jag ska minsann visa dig att vi kan"- inställning istället, så gott det går i alla fall.