M
maisan
Jag har en 20 årig hbl kille som varit triangelmärkt sen han var 10 år (ridskolehäst då). Han har senaste åren mest blivit skrittad för hand då han inte varit helt fräsch i benen, o haft flera lindigare fånganfall (inga rotationer eller sänkningar) under åren. Nu har han varit halt av o till på vä fram sen i vintras (markerar lite nu, men har varit rejält halt oxå) o måste gå själv i hagen för att inte busa för mycket då han blivit halt av det oxå. Han får bara äta hö då han fått fång av silage flera gånger. Nu sista månaderna har han oxå avlastat vä fram o fick för en månad sen värsta strålrötan där oxå. Han har stått på metacam nu i två omgångar o ser ganska bra ut just nu men markerar ändå i trav. Det som jag tycker talar för att han skulle må bättre i hästparadiset är dels att han mer eller mindre säkert har ont, o att han måste gå själv i hagen (han är jättesocial o visar verkligen att han saknar hästkompisar) o att jag inte kan aktivera han så mycket då han inte orkar med vad som helst.
Det som då talar för att han ändå inte mår så dåligt är att han dels är på otroligt bra humör (han har alltid förr visat om han haft ont genom att bli sur o vresig), är jättegosig i boxen, o vill faktiskt göra saker (står vid boxdörren o vill ut-vilket han inte velat förr om han vart dålig). Så jag har värsta ångesten nu varenda dag över hur jag ska göra. Jag har inget emot att ha han som pensionär så länge han mår bra...
Jag har ju givetvis haft kontakt med vet otaliga gånger o det är ju hon som skrivit ut metacam oxå, o snart ska hon komma ut o titta på han igen men jag skulle vilja ha lite utomstående åsikter oxå.
Det som då talar för att han ändå inte mår så dåligt är att han dels är på otroligt bra humör (han har alltid förr visat om han haft ont genom att bli sur o vresig), är jättegosig i boxen, o vill faktiskt göra saker (står vid boxdörren o vill ut-vilket han inte velat förr om han vart dålig). Så jag har värsta ångesten nu varenda dag över hur jag ska göra. Jag har inget emot att ha han som pensionär så länge han mår bra...
Jag har ju givetvis haft kontakt med vet otaliga gånger o det är ju hon som skrivit ut metacam oxå, o snart ska hon komma ut o titta på han igen men jag skulle vilja ha lite utomstående åsikter oxå.