Skulle jag stå ut?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittat en annons på Blocket om en bostad att hyra. Det är verkligen inte den idealiska bostaden men det är billigt och det är på promenadavstånd från mitt jobb.

Det fanns inga bilder i annonsen, infon var lite kortfattad och det fanns inte någon adress men eftersom jag vid tidigare spaningar på Blocket, då jag fortfarande bara funderat på flytt, sett bostaden, så vet jag var den ligger. Då fanns både bilder och adress. Annonsörens namn är bekant.

Om jag förstått det rätt så saknas matlagningsmöjligheter i bostaden. Sådant sköts visst i gemensamma utrymmen. Dusch och tvätt finns men jag är inte säker på om dessa finns inom det privata området eller om det också sker i gemensamma utrymmen. Odlingsmöjligheter saknas. Jag tror inte ens att det finns någon balkong eller annan möjlighet till odling utan blir då hänvisad till trädgårdsföreningen. Där kommer jag inte kunna ägna mig åt det roligaste jag vet, nämligen själva skapandet och designen av trädgården. Dessutom går det en trafikerad väg utanför bostaden och jag får stå ut med en massa grannar.

Jag har i alla fall svarat på annonsen. Den låga hyran och möjligheten att gå eller cykla till jobbet gör att jag kommer att kunna spara mer pengar än jag skulle kunna göra annars, för att på sikt kunna köpa ett eget hus. Så det kanske kan vara värt att bo icke optimalt under några år för i den där bostaden kan man bara bo, inte leva med livskvalité. Skulle jag stå ut med det? Runt 3-4 år skulle jag få stå ut med bostaden innan jag kan förvänta mig ha sparat tillräckligt. (Husen är svindyra här. Närheten till Stockholm trissar priserna.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 812
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 010
Senast: kma
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok …”Först kommer ingenting, sen ingenting, sen allt på en gång.” Fast jag tycker nog mer att det känns som att jag är en slangbelleboll...
Svar
16
· Visningar
1 487
Senast: Parat
·
Kropp & Själ Jag behöver älta lite. Hoppas att det är okej och jag kan få lite nya infallsvinklar? Eller så får jag bara bekräftat det jag redan vet...
Svar
0
· Visningar
863
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• 🎄Jul 2024🎄
  • En blick…
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur