Skulle hämta hästen i hagen - blockhalt

O

oidipus

Aaaa vad kan det vara? Han har ett (skär)sår på insidan av frambenet ovanför knäet som är varmt och svullet. Ingen feber. Veterinären är på G men är det nån här som kan lugna mig.... :(

Det är ju ett djups sår som gör väldigt ont så han trodde att det var därför han inte ville gå på det (jag var ju rädd för senor och dyligt).
Ska ge pencilin några dagar, om såret läker och han fortfarande haltar så kraftigt får jag ju åka och kolla upp det.

Detta kom ju väldigt olägligt eftersom hästen är nästan såld och köparna skulle ta upp försäkringsmänniskan för koll av honom. Aja det får vänta, det viktigaste är att han blir bra.

usch vad hemskt, så veterinären kollade inte om senorna och nerverna var intakta? och om den hade fått in något i benet?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 285
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 523
Senast: Freazer
·
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 759
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 690

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka