Sv: Skulle behöva lite hjälp
Min fyraåring rids fyra dagar i veckan ungefär. Hoppas på banhinder eller terränghinder ca en gång varannan vecka, dressyr på banan ca en gång i veckan och resten ut i skog och mark. Han är för dagen utbildad LB dressyr och hoppad 1m på bana och terräng.
Har ridit en LC dressyr på honom, ska rida en till 2 juli (kval till fyraårschampionatet), därefter en LC hopp (också kval) någon gång i juli och en debutant i augusti (kval, tveksamt om jag lyckas kvala honom på första försöket i hoppningen och i debutant är ju banhindren lägre än LC hopp och ett nedslag är tillåtet för att kvala). Sedan är målet championatet i september. Därefter vila och lugn ridning i höst/vinter.
Han har väldigt bra kondis och styrka för att vara så ung och MKT energi (har gått mkt i skrittmaskin i höstas/vintras vilket gjorde en del innan jag köpte honom), blir istället väldigt trött efter man ridit så det gäller att inte luras av att han är så extremt pigg att rida! Han går ett pass i veckan som är lite hårdare än de andra.