Skryttråd lydnadstävling

falukorw

Trådstartare
Nu kommer en liten skryttråd från mig ;)
Idag debuterade jag och Nova i lydnadsklass 1, har inte ens varit på en träningstävling innan och jag har inte heller tävlat med någon annan hund. Vi fick starta näst sist så det blev en hel del väntan innan.

Platsliggningen 10 (här låg hon klokrent)
Tandvisning 10
Linförighet 5 (helt vimsig hund som var mer intresserad av domaren och tävlingsledaren än mig, hon hoppad och studsade och kollade in dom. Stundtals var hon dock fin)
Läggande 8 (hon al sig bra men satte sig upp när jag kom tillbaka, vet ej varför eftersom jag aldrig tränar så)
Inkallning 9,5 (hon studsade lite brevid mig när hon kom fram)
Ställande 8 (samma problem här som vid läggandet, hon reser sig när jag kommit fram)
Apportering 9 (domaren tyckte hon tog den lite tveksamt, håller dock inte med)
Hopp över hinder 9 (när jag hade lämnat henne kliade hon sig men satt kvar)
Helhetsintryck 8 (en väldigt glad hund var kommentaren)

Summa blev iaf 163,5 poäng och ett 1:a pris! :banana:

Nu vet jag vad jag ska träna vidare på inför framtida tävlingar, känns jätte skönt att ha debuten avklarad :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag kan ta kritik, jag anser kritik vara nödvändig och något man lär sig av! Men igår när vi hade avslutning på grundkursen försvann...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 192
Senast: Shark
·
Övr. Hund Ja, så har man alltså tävlat lydnad med saluki... En skendräktig sådan. En skendräktig segpropp ;) Jag längtar nästan tillbaka till då...
2
Svar
25
· Visningar
2 582
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Eller, brevet i sig var ju inte roligt, men det var roligt att få :D Liten Sol är nu uppflyttad till lydnadsklass 2 efter ett fint...
Svar
6
· Visningar
855
Senast: YorkWann
·
N
Övr. Hund Jag är nyfiken om att få höra om era största floppar på lydnadsplanen under tävling ;) För visst måste det finnas någon som gjort...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 896
Senast: Snuffsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter