M
Magglo
Sv: Det värsta som hänt er på lydnadstävling!!!
Ha ha, ja jag vet inte vad det va för monster Stor, svart och tokig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En annan gång när jag tävlade 1:an tror jag, råkade jag gå in på fel sida av hunden
Ska jag lägga in en förnedrande bild på er eller?!
Bara att träna vidare hemma och försöka träna så tävlingslikt det bara går. Ju minde skillnad för hunden mellan träning och tävling, desto bättre min saluki betedde sig lite likadant på en tävling, vi började med rallylydnad istället för att försöka få det lite roligt på tävlingsplanen. resulterade i att vi slutade med lydnadslydnaden och fortsatte med rallylydnaden eftersom den var så mycket roligareIgår gjorde vi debut på tävling, en rolig tävling för lag. Perfekt att starta med tyckte jag.... Det tyckte INTE min "puff" Amadeus, platsliggningen gick finfint, likaså tandvisning. Sedan fick vi vänta ett par timmar tills det var vår tur, som nummer 25... DÅ har han glömt ALLT han lärt sig, jag jobbar som f-n med att försöka nå honom men han hade stängt av totalt!!! Han låg/satt och nosade, jag fick honom inte ens att hoppa som han ÄLSKAR!!! Han kunde varken "sitt" eller " ligg" när jag bad honom...han bara halvlåg där och nosade! Inte så kul DÅ och inte nu men jag hoppas kunna skratta åt detta så småningom... Vad gör jag nu?? Ska jag strunta i allt tävlande eller ska jag ge oss på det igen?!
TACK! Snälla för snabbt svar, jag tänker att jag fortsätter att träna och senare provar en tävling igen. Har faktiskt funderat på rallylydnad) än en gång TACK!Bara att träna vidare hemma och försöka träna så tävlingslikt det bara går. Ju minde skillnad för hunden mellan träning och tävling, desto bättre min saluki betedde sig lite likadant på en tävling, vi började med rallylydnad istället för att försöka få det lite roligt på tävlingsplanen. resulterade i att vi slutade med lydnadslydnaden och fortsatte med rallylydnaden eftersom den var så mycket roligare
Kan tillägga att på debuten, det enda jag var helt säker på att min hund skulle klara, det var apporteringen, för jösses vad bra hon var på den. Well, hon fick 9,5 på platsliggningen (som vi inte tränat ordentligt) eftersom hon låg och solade. Hon spottade ut apportbocken och tyckte att den var helt omöjlig att ha i munnen... Det var en ganska rolig tävling ändå, för nästan alla moment gick tvärt emot hur jag trodde att de skulle gåTACK! Snälla för snabbt svar, jag tänker att jag fortsätter att träna och senare provar en tävling igen. Har faktiskt funderat på rallylydnad) än en gång TACK!