Skryt o lite klagan

missjackpot

Trådstartare
Är så stolt över lille Jack!
Idag när vi var ute och gick över ängen så är det en tjej ute med sina tre små hundar (2 pomeranian och 1 sheltivalp).
Hon ser inte mig så jag ropar till henne att jag kommer så att hon inte ska bli rädd och så att hon kan koppla sina hundar om hon behöver det. Men de gör hon inte istället så kommer två stycken små söta hårbollar fram rusande mot oss. Jackpot går lös då jag vill träna fotgåendet förbi andra hundar (och har med mig extra goda köttbullar :D)
Jag vill verkligen inte att vilt främmande hundar ska hälsa på Jack så jag blockerar dem, blir till o med tvungen att "sparka" bort dem. Tror ni hon ropar.....nej de tar en bra stund innan hon öppnar munnen och då ropar hon lite gulligt på dem, utan reaktion.
Tillslut får jag nog o säger till Jack att nu går vi ändå. Och tror ni inte att den underbara hunden trippar fram klockrent vid min sida (med mig sparkandes efter de små hundarna). SÅ STOLT:love: :love:

Ska tilläggas att hundarna passerade sin egna matte (som inte tog tag i den) och följde efter oss en bra bit. Och tjejen kommentera bara med "oj vilken lydig hund" Jaaaaa....men de är inte dina (tänkte jag) så koppla dem!!!!

Oj vad mycket babbel.....vart vill jag komma? jo, min hund är BÄST (visste jag redan:D) och varför har folk inte bättre koll på sina hundar? Eller i alla fall reagerar bättre när de inte lyder?!:confused:

DSC_0050.jpg

DSC_0069.jpg

Senast ändrad:
Sv: Skryt o lite klagan

Grattis till en prima prestation :bow:
Och det är klart att han är bäst - han är ju en dvärgpinscher! :D

Va KUL!!!!
Att han är så duktig menar jag!:D
Finns alltid sådana människor som inte förstår bättre och säger att "min hund är sååååå snäll och vill bara leka", jag brukar kontra med "det kanske den är men det är inte MIN", brukar fungera väldigt bra faktiskt:D
Nu har jag tre hundar som sällan eller aldrig skulle drömma om att ställa till med bråk, men den fjärde är dominant och släpper inte gärna in nya hundar i sin flock.

Ja visst är de så :) dvärgpinscher är bäst :love:

Jack är ursnäll och har inga problem med hundar. men jag vet inte om de är en sjuk hund eller om den är aggressiv. Sen är de ju min sak att säga om de är okey att de hälsar eller inte.
Men de är kul när sådan här händer och han bara glänser!!! Behöver ja säga att han fick en extra bit köttbulle :)

Jag brukar också säga så :), då brukar de rynka ögonbrynen o gå därifrån :angel:

Liknande trådar

Småbarn De här skrev jag för flera år sedan för att sammanfatta en vanlig dag på jobbet. Mellis är över och 9-10 barn i åldrarna 3-5 år ska ut...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 914
Senast: ako
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 210
Senast: paradiset
·
Övr. Hund Jag och min hund är dagligen i stallet där jag har min häst. Jag har alltid hunden kopplad eller i min box. Det finns andra som också...
7 8 9
Svar
168
· Visningar
16 222
Senast: zackoboy
·
Övr. Hund I lägenhetshuset jag bor i nu är det ett par som har sina två hundar lösa ute på tomten som hör till lägenheterna. Det är ett litet...
Svar
9
· Visningar
1 345
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka