Skruvjävlar!

Blueberry

Trådstartare
Är helt svettig (och vansinnig) efter en brottningsmatch med skruvarna till gångjärnen i ett gammalt skåp.

Hur i älgvete ska jag få loss dem?
Det är spårskurv som har suttit där i 50-70 år, och jag har försökt att stålborsta bort så mycket färg som möjligt.
Skåpet ska renoveras, och jag behöver ta bort dörrarna (fyra stycken) för att det ska bli bra och ordentligt gjort.

Har ni några tips?

Sv: Skruvjävlar!

Ja precis, borra i skruven (med ett mindre borr då, såklart!) så hänger skruven med ut ska du se! :)

Innan du tar till borrning kan du testa med att knacka på dom innan du försöker skruva ur dom.

Ta en spårskruvmejsel som du inte är rädd om, sätt den i spåret och knacka (ganska hårt) med en hammare bak på mejseln. Oftast lossar skruven lite från omgivande material när man gör så och sedan är det lättare att skruva ur den.

Är spåret dåligt kan man försöka göra det lite djupare/bredare (moderna mejslar är oftast bredare) med hjälp av ett metallsågblad som man frar i spåret.

Hehe. Jag ringde min man och vrålade, han fick lösa det.
Han löste det med kniv, hammare, skruvmejsel och muskler.
Och erfarenhet.

Förstår inte ens poängen? När jag var sambo var det i regel alltid jag som löste ev problem och såg möjligheterna, som singel är det otroligt skönt att slippa allt tjafs och istället få sakerna gjorda. :devil:

Nej du fattar ju ingenting. :grin:

*Så, nu har jag retat en iallafall* :devil: :p

Nej du fattar ju ingenting. :grin:

*Så, nu har jag retat en iallafall* :devil: :p
Inte en chans, det krävs mer än dina klumpiga försök för att jag ska orka bry mig det minsta. :grin: Livet är så mycket enklare när man slipper tjafsa med en karljävel IRL, så dina patetiska försök på nätet är inte ens lite värda att tas på allvar.

Och jag tackar gudarna att jag inte har nån stingslig patetisk kärringjävel att tassa på tå för. :devil:

Blä blä blä, ska du också börja hacka ditt lilla elände? :mad:

Bilder på mitt nybygge kan ni ju bara glömma för nu har ni skitit rejält i styrbords länspump. :devil:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 218
Senast: Snurrfian
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 487
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 712
Senast: Calmiche
·
V
Hemmet Hej bukefolket. Skulle behöva tips på hur man kan få en liten liten toa att bli lite roligare. Vi har nyss "renoverat" den från att...
Svar
4
· Visningar
1 917
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka