Skruvdragare

Sv: Skruvdragare

Ett litet råd om slagborrar.
De är sällan bra, men man bör veta att man ALDIG skall pressa in en slagborr, då förstör man den på sikt, den skall enbart hållas på plats.
Sedan är det betydligt bättre att investera i en borrhammare. även en billig sådan är långt mycket bättre än vilken slagborr som helst.
 
Sv: Skruvdragare

Ett litet råd om slagborrar.
De är sällan bra, men man bör veta att man ALDIG skall pressa in en slagborr, då förstör man den på sikt, den skall enbart hållas på plats.
Sedan är det betydligt bättre att investera i en borrhammare. även en billig sådan är långt mycket bättre än vilken slagborr som helst.

Vad menar du är skillnaden på en slagborrmaskin och en borrhammare då? Att borrhammaren har SDS fattning på borrarna? Ska man borra ett par hål om året så räcker det gott med en billigare borrmaskin, att satsa på en HILTI TE-5 el. motsvarande känns kanske lite overkill?
 
Sv: Skruvdragare

Man kan få en ok borrhammare för runt 600 kr idag o den är enormt mkt effektivare än en motsvarande slagborrmaskin. Borrhammaren är annorlunda uppbyggd o åstadkommer slaget på ett annat sätt.
Har haft en billig sådan i 8 år nu o satt upp ett antal stallinredningar , bilat golvbrunn o borrat hål i stenstolpar, den hänger med fortvarande även om det känns som om lagren nu börjat bli lite trötta.
PL
 
Sv: Skruvdragare

Vad menar du är skillnaden på en slagborrmaskin och en borrhammare då? Att borrhammaren har SDS fattning på borrarna? Ska man borra ett par hål om året så räcker det gott med en billigare borrmaskin, att satsa på en HILTI TE-5 el. motsvarande känns kanske lite overkill?

Men fy fasen vilken skillnad det är när man borrar hål när man har riktiga maskiner, vi har en Hilti TE 6-S med dammsugare hemma och den är underbar :love:
 
Sv: Skruvdragare

Men fy fasen vilken skillnad det är när man borrar hål när man har riktiga maskiner, vi har en Hilti TE 6-S med dammsugare hemma och den är underbar :love:

Jo det är lite skillnad. Men nu får vi inte glömma att trådskaparen är student och skulle montera en hylla iköket. Då kanske man inte rekommenderar en monstermaskin för 8000+moms... :cool:

På jobbet har dom en TE 500-A, där kan vi snacka borrhammare :) Tur man har tillgång till en maskinpark så man slipper köpa en Bruksbo som orkar dra 5 gipsskruv per laddning...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Skruvdragare

Jag har sån tur att jag har maskinpark hemma som består av både borrhammare, skruvdragare och ovanpå det en väldigt välfylld vertygslåda men det beror endast på att sambon är elektriker och använder således både dyra maskiner och riktiga verktyg. På jobbet har jag samma tur eftersom jag jobbar som elektroniksanerare så där finns det praktiskt allt och lite till.

Men ja jag håller med dig en maskin för 8000 :- plus är overkill till hemmabruk men jag hade köpt mig en borrhammare istället för en slagborr för det är en otrolig skillnad på dom maskinerna. Synd att TS bor så långt bort annars hade jag erbjudit mig att komma och borra hålen som behövs till hyllan!!!
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 092
Senast: Hedinn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 378
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 371
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp