Skruvdragare

D

Dasjenka

Jag tänkte sätta upp en hylla i köket, men det är rätt envisa betongväggar, som varken går att spika i eller skruva in något i för hand, så jag tänkte investera i en skruvdragare/borrmaskin? Vilken ska man välja?

Jag har surfat runt lite och ser att det finns olika Volt, varvtal... Vad tror ni duger åt mig? Jag är student, har kass ekonomi och vill bara köpa "minsta möjliga" som kan skruva in något i en vanlig betongvägg.
 
Sv: Skruvdragare

Är det betongvägg har jag för mig att du måste ha en slagborr, tyvärr! Du har ingen du kan låna av? Det känns ju lönlöst att köpa en för att hänga upp EN hylla.
 
Sv: Skruvdragare

Jag tror vi borrade i våra bärande väggar (betong) för ett par år sen, och det var nog med vanlig borrmaskin..

Kan kolla upp det om ingen annan vet?
 
Sv: Skruvdragare

Men en skruvdragare kan man ju ha "hela livet". Så jag tycker inte att det är så bortkastat om den kostar <500 kr. Tycker jag i alla fall!
Och nä. Jag är nog den i min bekantsskapskrets som har den mest välfyllda verktygslådan, så jag vet faktiskt ingen att låna av, om jag inte ska låna av pappa, men han bor 60 mil bort och åker nog inte hit förrän i sommar.

Jag har en känsla av att man inte behöver slagborr till just dessa väggar. De är iaf mer porösa och låttspikade än mina gamla väggar på Nydala, kändes det som när jag satte upp tavlor.
 
Sv: Skruvdragare

Kolla gärna upp det. Om det är som Kivina sa så kan jag ju lägga ned tråden direkt. Trodde man kanske kunda borra i vissa betongväggar. Hm.
 
Sv: Skruvdragare

Min erfarenhet av att borra i betongväggar med en klen liten borrmaskin är att det inte händer någonting. Slagborrmaskin och ett bra betongborr brukar däremot göra susen.
 
Sv: Skruvdragare

Jag tror vi borrade i våra bärande väggar (betong) för ett par år sen, och det var nog med vanlig borrmaskin..

Kan kolla upp det om ingen annan vet?