Skriva och lämna till lektör

Myelin

Trådstartare
Hej! Tänkte se om det är någon mer som skriver här? Och i så fall om ni provat lämna till en professionell lektör? Har ni då gått genom författarcentrum eller hur har ni gjort? Jag tycker om att skriva och känner mig redo för att ta ett nytt steg i min utveckling. Jag är väldigt nyfiken på att se vad någon duktig tycker om min text men det verkar vara väldigt svårt att hitta någon som vill läsa. Hur vet man vem man ska lita på till exempel? Väldigt nyfiken på om någon annan varit i en liknande situation.

Ja tack! Hur känner du den lektören? Privat eller någon du använder själv? Spelar det roll vilken inriktning de har? Jag skriver fantasy för ungdomar, mest mot flickor. Tänker att många nog ogillar genren i sig och jag är rädd att den blir kritiserad ur ett felaktigt perspektiv om du förstår vad jag menar?

Får man ut mycket av en professionell lektör? Är det utvecklande för en själv?

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, Jag undrar hur ni hade gjort i denna situation. Jobbar med ett företags ekonomi och sköter allt inom det området, har även...
Svar
9
· Visningar
727
Senast: Tilly_85
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 438
Senast: Amha
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 418
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, säg det... HUR blir jag sveriges mest attraktiva arbetsökande? Det finns många blänkare på nätet om "sveriges mest attraktiva...
Svar
0
· Visningar
342
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama