Skritthoppning

Sv: Skritthoppning

Jag kollade på en träning i fredags som Ted Nätterqvist höll och då skritthoppade dom. Tror att gruppen innan hade varit upp på 1.50.
Han sa också att rekordet var 2 meter och nånting som jag inte minns.. ;)
Tränade själv idag och då fick även jag testa skritthoppning.
Det är en häftig känsla när man skrittar fram till ett hinder, och sen att hoppa det :D från skritt!
Vi skritthoppade kanske 80-90cm, och det var första gången för både mig och hästen. :bump:

kl.
jag skritthoppde igår..kanske 80 cm . första gången för hästen. men hon fattade på en gång o hade väldigt fina språng.
På Dponny har jag skritt hoppat 110 för tränare som ridit OS o tränat landslag.

Varför skulle TR (TÄVLINGSreglementet) gälla på träning? Det finns maaaassor av regler i TR som inte alls är nödvändiga på träning.

Pubriacones skrev:
Jag kollade på en träning i fredags som Ted Nätterqvist höll och då skritthoppade dom. Tror att gruppen innan hade varit upp på 1.50.

låter ju helt sjukt! hur vågar man rida på ett hinder på 1.50 i skritt?
är det bara jag som tycker det verkar jäätteläskigt? i och för sig skulle jag nog inte rida på 1.50 i galopp heller, men.. i skritt?

hah, jag är fortfarande helt amazed över att jag ridit i snart tjugo år och aldrig hört talas om skritthoppning förut.. jag trodde det var sånt som hände av misstag..

weeanna skrev:
är det bara jag som tycker det verkar jäätteläskigt? i och för sig skulle jag nog inte rida på 1.50 i galopp heller, men.. i skritt?

hah, jag är fortfarande helt amazed över att jag ridit i snart tjugo år och aldrig hört talas om skritthoppning förut.. jag trodde det var sånt som hände av misstag..

Jo.. jag håller med.. alldeles för högt för min smak ;)

*kl*

Är det någon som har en bild/film och kan visa detta med skritthoppning? Har aldrig sett det nämligen.

weeanna skrev:

för några år sedan när jag tränade för Ted m min ponny så hoppade vi typ 90 cm i skritt men en häst i storhäst gruppen efter oss hoppade 160 cm i skritt:eek:

*KL*

Har för mig att Rodrigo skritthoppade Balobouet på framhoppningen i OS i Aten.

nu har jag sett skritthoppning. eller nästan iallafall, var på en träning för sylve. men de skrittade inte hela vägen fram till hindret, utan travade de sista stegen och sen hoppade. tror de hoppade nåt på 1-1.20, det var inte pyttelågt precis..

Har själv skritthoppat en del men aldrig sett det på tävling. Som så många andra säger, det finns inte plats för det på framhoppningen. :smirk:

Liknande trådar

Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 129
Senast: Unafraid
·
Hoppning Jags aknar en röd tråd att förklara herrns beteende här i veckan. Hästen är orutinerad hoppare och har hoppat lite men är en...
2
Svar
22
· Visningar
2 033
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar