skriker när hon bajsar

E

eliiun

Lille molly 6 V. skriker när hon bajsar för att hon är så hård i magen.
kommer nästan korvar. Fick tippset att redan ge henne ngn sked katrinplommon purre.

Känns lite tidigt, någon annan som gett sina barn det så tidigt?

Ringde bvc i dag och fick det rådet.

Sv: skriker när hon bajsar

Här på BVC fick vi rådet att ge modersmjölksersättning Bifidus som finns receptfritt på apoteket till vår son som var stenhård i magen. Ge 1 mål om dagen. Blir det inte bättre på någon vecka så öka till 2 mål/dag.

Byt ersättning! Testa Hipp, vi testade Semper = hård i magen, spyor och bajs luktade bakfylla från en typ 20 åring som vart på festival :crazy: Nan var lite bättre. Testade sen Hipp och deras ersättning vart magen nästan lika bra som när jag ammade, bajset fick rätt färg och koncistens igen.
Tipsade även en kompis om Hipp och för hennes son var det oxå super bra för magen.

Ammar du eller ger du ersättning, ammade barn blir ju i regel inte förstoppade så om du ammar tycker jag du ska kräva en grundlig utredning. Om du ger ersättning tycker jag du ska se över att du inte tar för mycket pulver till för lite vatten, detta är en orsak till förstoppning.

jag ammar bara.hon fick smaka lite mjökersättning för tre veckorsen för att jag skulle på en läkarundersökning.
så ska ringa dem i morgon och be om att få komma upp med henne.

Tack för tiippsen!:)

Det finns på ICA ( maxi ), iaf här i stan :)

Hipp tänkte jag också köra med när Grodan kommer :)

Om du bara ammmar känns det jättekonstigt att hon skulle vara hård.
Om du ger ersättning, prova en tesked messmör i. Det rådet fick vi innan man börjar med katrinplommon.
Vanlig rapsolja funkar också en skvätt.

Vi fick oxå det tipset när vår tjej var hård i magen, funkar bra.
Vi hade då semper= stenhård i magen
Bytte till NAN..betydlig skillnad.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 394
Senast: Blyger
·
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 519
Övr. Barn vet inte ens riktigt vad jag vill med detta eller vad jag egentligen vill skriva, me. Behöver nog bara skriva av mig... Jag har mått...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 524
Senast: Treo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter att ha varit extremt stilla under ett par månader, och med tanke på att jag kommer att köra en motionsplan under våren, så var jag...
Svar
0
· Visningar
744
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka