Sv: Skriker i bilen!
Här hemma har vi en till. Jag har till och med startat en tråd ang. detta. Vårat problem har inte löst sig än.
Vi köpte en ny större stol till Alice i helgen, men det är svårt att säga om det har gett resultat. Hela vägen hem från Barnens hus gallskrek hon. Nästa dag var hon mätt och utvilad när vi satte henne i bilen, då funkade det bättre.
Det enda jag har märkt att är hon trött är det hopplöst. Så vi försöker anpassa oss till att hon är utvilad, men det är inte alltid det hjälper.
Vi har fått alla möjliga och omöjliga tips; allt från att låta henne skrika ( vilket blir en trafikfara för man får väldigt svårt att koncentrera sig ), stanna varje gång och trösta ( 2 mil till stan tar då 1 timme ) och att sätta bomull i öronen
Saker vi ska testa: Bara åka till roliga ställen, typ träffa favvohunden och raka vägen till stallet och rida när vi kommer hem. Alltså förknippa bilåkandet med något roligt. Detta tips fick vi av våran höbonde sm hade gjort så med sin hund.. kan vara värt att prova.
Sen tänkte vi ha bilder på djur i bilen, alt en dvd film med rörliga bilder på djur ( ja hon är redan galen i djur vid 9 månaders ålder
).
Åksjuka verkar inte vara vanligt under 2 års ålder enligt läkare, pga av att balanssinnet inte är fullt utvecklat.
Jag önskar er all lycka till och kommer du på något sätt så dela gärna med gej...