Skrek rakt ut när häst (!) stormade

Med 15 kilometer kvar att åka av damernas Strade Bianche uppstod kaotiska scener.
Nederländskan Demi Vollering skrek rakt ut – när en häst sprang ut på vägen.
– Oj oj oj, sa Eurosports kommentator Roberto Vacchi.

Detta. Plus att det är mycket möjligt - rentav troligt - att det inte bara var cyklisterna som skrämde hästen. cykellopp filmas av helikoptrar som flyger extremt lågt. Cykelklungan omges dessutom av motorcyklar.

Ja, det var ett klipp och jag är rätt säker på att helikoptern hördes där.

När jag red jakt i Liljansskogen hade några arrangerat en cykeltävling samtidigt, utan att söka tillstånd visade det sig. Vår jakt korsade deras tänkta cykelväg och de skrek åt oss att det var tävling men fick svaret tillbaka av den ansvarige som red med oss att de aldrig lämnat in någon ansökan.

Jag satt på 600 kg muskler i galopp, cyklisten var smart nog att inte ens försöka hävda någon sorts rätt att korsa min väg utan stannade. De flesta har en stor respekt för hästar, i synnerhet om de galopperar. Det är nog mycket få som skulle försöka hejda en lös häst, ansvaret för cykelloppet tycker jag ligger på arrangören att bryta, inte de enskilda cyklisterna.

Liknande trådar

Hästvård 22 december Idag rymde Eddie och Harmonie från sin hage. ägaren skulle ta in de från hagen men så hade de stuckit rakt genom tråden...
Svar
19
· Visningar
1 954
Senast: sante
·
Hästvård Lång klinikrapport ang valacken & åringen Imorse gick jag upp klockan fyra, och strax innan sex började vi lasta. Och idag var det den...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 086
Senast: Welsh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka